شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برنامه غذایی حلال به 10 مدرسه  دیگر شهر پترسون گسترش یافت

حوزه/ به گفته مسئولین منطقه ای شهر پترسون در ایالت نیوجرسی، 10 مدرسه دیگر نیز غذای حلال ارائه داده و قرار است تا ماه های آینده تمامی مدارس به این سیستم اضافه شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از patersontimes، آیلین شفر ، مدیر ارشد مدارس شهر پترسون در ایالت نیوجرسی آمریکا صبح جمعه اعلام کرد: مسئولان مدارس برنامه غذایی حلال را به 10 مدرسه دیگر در سال تحصیلی 2019-2020 گسترش داده اند.

آیلین شفر روز جمعه گفت: همه ما از موفقیت آغاز این برنامه غذای حلال بسیار خرسندیم و می بینیم که غذای حلال در مدارس بیشتری در سراسر منطقه تهیه می شود.

شفر گفت: همانطور که قبلاً گفتیم ، دانش آموز نمی تواند با معده خالی درس یاد بگیرد. اگر تنوع قومیتی و مذهبی در جامعه را یک نقطه قوت بدانیم و آن را ارزشمند تلقی کنیم، راه عملی این است که نگذاریم دانش آموزان مذاهب دیگر  مانند دانش آموزان مسلمان به دلیل نداشتن غذا در طول روز گرسنه باقی بمانند.

با اعلام مسئولین ، مدارس منطقه ای 2 ، 7 ، 8 ، 9 ، 19 ، 27 ، 28 ، آکادمی فنی دون بوسکو ، دبیرستان بین المللی و مدرسه هانی عوادالله از آغاز سال تحصیلی جدید شروع به تهیه غذای حلال برای دانش آموزان کرده اند.

این شهر سال گذشته برنامه ناهار حلال را در دبیرستان و مدرسه 5 جان اف کندی   امتحان کرد. هر دو مدرسه به اجرای برنامه های خود ادامه داده اند و از این برنامه اعلاما رضایت کرده اند.

مسئولان مدرسه گفتند که شهر پترسون می تواند اولین منطقه تحصیلی در نیوجرسی باشد که غذای حلال را به دانش آموزان خود به این شکل گسترده ارائه می دهد.

گفتنی است این منطقه جمعیت زیادی از دانشجویان مسلمان دارد. پترسون یکی از بزرگترین جمعیت مسلمانان در ایالات متحده را داراست.

به گفته این مسئولین، غذای حلال از طریق یک برنامه پنج مرحله ای در کلیه مدارس منطقه ارائه می شود. اکثر مدارس قرار است تا روز عید شکرگذاری غذای حلال را به منوی غذایی اضافه کرده باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha