پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدارس علمیه سیستان و بلوچستان

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه سیستان و بلوچستان با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور، در زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی محامی، صبح امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه (خواهران و برادران) سیستان و بلوچستان که با حضور آیت الله اعرافی، مدیر حوزعه های علمیه کشور، مسئولان استانی، اساتید و طلاب، در سالن نهاد نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه های علمیه جایگاه بسیار مهمی دارند و در جامعه نقش مهمی را ایفا می کنند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان تصریح کرد: کار حوزه علمیه، تربیت کادر و انسان سازی است و این مسئله مهمی است که بتواند کادر انسانی حضرت مهدی موعود(عج) را تربیت کند.

امام جمعه زاهدان اظهار کرد: پیشرفت حوزه های علمیه بسیار مهم است و با توجه به اهمیت کار، مقام معظم رهبری نیز بسیار بر پیشرفت حوزه ها در استان تاکید داشتند و ما هم از ابتدای کار این مسئله را پیگیری کردیم.

وی تاکید کرد: تاسیس معاونت ارتباطات حوزوی در استان در راستای پیشرفت حوزه ها صورت گرفته است و در راستای این پیشرفت همه ما باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین محامی ادامه داد: مسیر طلبگی، مسیری بسیار دشوار و البته ارزشمند است و شناخت راه و اعتقاد به آن بسیار برای شما مهم است.

بیشتر بخوانید:

روز پرکار آیت الله اعرافی در سفر سیستان و بلوچستان+ عکس

وی افزود: در این مسیر، انگیزه بسیار مهم است و این انگیزه هست که ریشه و معنویت کار ما می باشد و اگر نباشد راه به جایی نخواهیم برد.

امام جمعه زاهدان بیان کرد: ما باید هدف خودمان را با توجه به استعداد و اندیشه ای که داریم مشخص کنیم و بعد از انتخاب هدف برنامه ریزی برای رسیدن به آن را به درستی انجام دهیم.

وی اظهار کرد: بعد از برنامه ریزی باید با تلاش و پایداری در مسیر با موانع و مشکلات دست و پنجه نرم کنیم و این را نیز باید بدانیم که راه سخت هست و انسان راحت به نتیجه نمی رسد.

حجت الاسلام والمسلمین محامی تصریح کرد: اهتمام به رشد معنوی در کنار تلاش برای رشد علمی بسیار مهم است و تربیت مناسب و متوازن در عرصه های مختلف باید در نظر گرفته شود و این بسیار مهم است که روحانی ما باید در عرصه های مختلف آموزش ببیند.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا حوزه های علمیه در سطوح مختلف ارتقاء پیدا کند و البته این مسئله بسیار مهم است که ارتقاء کیفی از کمی مهم تر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha