شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان ضمن محکومیت شدید محاصره و تحریم های آمریکا علیه ایران، گفتند: ایران ثابت کرده که کشور قدرتمند است و با صلابت در برابر محاصره و تحریم های ظالمانه آمریکا می ایستد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه ضمن محکومیت شدید محاصره و تحریم های آمریکا علیه ایران، گفتند: ایران ثابت کرده که کشور قدرتمند است و با صلابت در برابر محاصره و تحریم های ظالمانه آمریکا می ایستد.

سید فضل الله: سیاست محاصره، تحریم و فشار منجر جنگ افروزی و انفجار های بزرگ می شود

سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه به بیانات میشل عون رئیس جمهور لبنان در سازمان ملل متحدد مبنی بر نگرانی لبنانی ها از پیامد های اوضاع اقتصادی و امنیتی، بحران آوارگان سوریه، بازتاب معامله قرن بر اسکان فلسطینی ها و تجاوز اسرائیل اشاره کرد و از موضع گیری رئیس جمهور قدردانی نمود.

وی با سخنانی شدید الحن برخی از رؤسای کشور های بزرگ در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: آنها از این موقعیت برای تهدید کشور های مستضعف استفاده کردند.

سید فضل الله تصریح کرد: ما بار دیگر تاکید می کنیم که زبان تهدید، ارعاب و تحریک علیه کشور ها و ملت های دیگر که خواهان حاکیمت و استقلال خود می باشد، دیگر فایده ای ندارد.

وی افزود: سیاست محاصره، تحریم و فشار منجر به تحقق اهداف آنان نخواهد شد، بلکه  باعث جنگ افروزی و انفجار های بزرگ می شود.

امام جمعه بیروت تاکید کرد: تنها راه حل این مشکلات، پایبندی به قوانین و پیمان نامه های بین المللی است.

شیخ خطیب: ایران ثابت کرده که در برابر محاصره و تحریم ها ظالمانه قدرتمند است

شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه به شدت محاصره و تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم کرد و گفت: ایران ثابت کرده که کشور قدرتمند است و با صلابت در برابر محاصره و تحریم های ظالمانه آمریکا می ایستد.

وی افزود: ما این تحریم ها را جنگ علنی می دانیم که در آن جمهوری اسلامی به پیروزی خواهد رسید.

شیخ خطیب ملت های عربی و اسلامی را به مقابله با معامله قرن و عادی سازی روابط با اسرائیل دعوت و فشار های آمریکا علیه ایران برای تسلیم کردن آن در برابر این معامله شوم را محکوم کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان، سیاست محاصره و تحریم های اقتصادی علیه تمامی اقشار لبنان را محکوم کرد و گفت: نباید اجازه داد که مقاومت و رهبران آن مورد هدف قرار گیرند، به ویژه که لبنانی ها بر گزینه مقاومت در برابر اشغالگران اسرائیل و مقابله با تجاوز های آن اجماع دارند.  

وی از موضع گیری های میشل عون رئیس جمهور لبنان در سازمان ملل قدردانی کرد و از دولت خواست برای حل بحران آوارگان سوریه و برقراری استقرار اجتماعی، امنیتی و اقتصادی با دولت سوریه همکاری و هماهنگی داشته باشد.

شیخ قبلان: آمریکا می خواهد از منطقه به عنوان گاو شیرده استفاده کند

شیخ احمد قبلان مفتی جعفری ممتاز در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: بسیار واضح است که آمریکا می خواهد از منطقه به عنوان گاو شیرده در جهت منافع اقتصادی و اولویت های خود استفاده کند و اقدام به تشدید درگیری در آن نماید.

وی افزود: لذا کشور های منطقه، اول عربستان بعد ایران باید بدانند که توقف جنگ و ورود به آشتی سیاسی برای استقرار و رشد، حمایت منطقه و ذخیره اموال برای منافع ملت، یک ضرورت است.

مفتی جعفری لبنان تصریح کرد: هزینه بیشتر برای جنگ ها و نگرانی ها منجر به انتفاضه ملت ها و ورود آنان به درگیری های سیاسی در داخل و خارج می شود.

شیخ قبلان افزود: از طریق آشتی اسلامی و انسانی باید برای رفع این اختلافات تلاش کرد و این یک واجب و مسئولیت همگانی است.

شیخ حمود: ریشه تمامی جنگ های منطقه اسرائیل است

شیخ ماهر حمود رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه نماز جمعه با اشاره به مشکلات و بحران های مختلف که گریبان منطقه را گرفته، گفت: نباید غافل شویم که عامل اساسی همه این ها، غده سرطانی اسرائیل است که در جسد امت قرار دارد.

وی افزود: ریشه تمامی جنگ های منطقه، اسرائیل است و از جمله آن ها جنگ علیه عراق و مناطق دیگر است.

شیخ حمود تصریح کرد: وقت آن رسیده که همگی اعتراف کنند که اگر سوریه از مقاومت حمایت نمی کرد، جنگی علیه آن صورت نمی گرفت و اگر در شعار یمنی ها "مرگ بر یهود" نبود، جنگی در یمن برپا نمی شد.

وی در بخش دیگر خطبه اشاره کرد: نمایندگان آمریکا برای دیدار با مسئولین سیاسی و اقتصادی لبنان می آیند تا در نهایت بگویند هدفشان حذف حزب الله است و این امتحان تازه ای است.

رئیس اتحادیه علمای مقاومت گفت: اسرائیل پیشتر با هدف قرار دادن برق، پل ها و ساختمان های بزرگ به دنبال جدایی مقاومت از ملت بود، امّا ائتلاف مردم با مقاومت بیشتر شد.

شیخ حمود با طرح این سؤال که آیا محاصره اقتصادی آمریکا منجر به انقلاب علیه مقاومت می شود یا بر همبستگی با آن می افزاید؟ گفت: ما اطمینان داریم که رابطه مردم با مقاومت قوی تر از آن است که بحران اقتصادی یا تنگنای مالی یا محاصره جهانی بر آن تأثیر بگذارد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha