جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین فرحانی

حوزه/ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، اربعین را نماد تحقق تمدن انقلابی و فتح مطلق انقلاب اسلامی در جهان دانست و گفت: اربعین نماد تحقق تمدن انقلابی و فتح مطلق انقلاب اسلامی در جهان است و این فتح، از شروع شکست حصر آبادان شروع شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در جمع نمازگزاران آبادانی، این شهر را دیار مقاومت و ایثار خوانده و در رابطه با شکست حصر آبادان، اظهار داشت: زیباترین تعبیر در خصوص مقاومت مردم آبادان را رهبر معظم انقلاب به کار برده و فرمودند؛ «تصرف جزیره آبادان هدف استراتژیک دشمن بود. دشمن تمام تلاشش را کرد که آبادان را تسخیر کند، شرایط دفاع از خرمشهر فراهم نبود مردم خیلی مقاومت کردند اما خرمشهر تسخیر شد، ولی به فضل پروردگار آبادان را نگذاشتند تسخیر شود».

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) شکست حصر آبادان را مبدأ فتح فرهنگ مقاومت قرار دادند، گفت: شکست حصر آبادان پیش قراول پیروزی‌های بزرگ ما در جنگ بود؛ چراکه این عملیات نخستین عملیاتی بود که مظهر همکاری کامل ارتش، سپاه، مردم و بسیج بود و از همان‌جا روند جنگ به شکل پیروزی نیروهای اسلام تغییر پیدا کرد و توانست قدم‌به‌قدم دشمن را عقب بنشاند تا وضع افتخار آمیز امروز را فراهم کند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با بیان اینکه پیغمبر سه فتح با عناوین «فتح قریب»، «فتح مبین» و «فتح مطلق» داشت، اظهارداشت: انقلاب اسلامی با ندای فرهنگ مقاومت سه فتح را برای ما به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی در ادامه گفت: نخستین فتح، شکست حصر آبادان یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب فتح قریب است و چقدر آن جمله حضرت آقا زیبا بود که گفت؛ «آفرین بر آبادان، آفرین بر مقاومت، آفرین بر شهدای آبادان و آفرین بر مردمی که با دست خالی توانستند حصر آبادان را بشکنند و فتح قریب محقق شد».

وی دومین فتح را «فتح مبین» دانست و گفت: این فتح هم محقق شده است! همین عزتی که داریم ناشی از فتح مبین است؛ چراکه روزی آمریکا در خلیج‌فارس کشتی ما را زد، هواپیمای ما را زد و مردم ما در دریا پر پر شدند اما امروز ما پهباد فوق پیشرفته آمریکا را می‌زنیم طوری که نفس نمی‌تواند بکشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، سومین فتح را «فتح مطلق» بیان کرد و گفت: میدانید فتح مطلق چه زمانی است؟ اربعین نماد تحقق تمدن انقلابی و فتح مطلق انقلاب اسلامی در جهان است و این فتح، از آبادان شروع شد و جا دارد بگویم؛ آفرین بر آبادان بزرگ ما که زمینه‌ساز فتح مطلق شد.

لازم به ذکر است، حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحانی، در پایان گزارشی از اجلاسیه های اخیر خبرگان و دیدار با مقام معظم رهبری ارائه کرد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha