شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام مسعود محمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: مسئله ای که باید مدیران حوزوی نسبت به آن توجه و اهتمام داشته باشند، آشنا سازی طلاب با علما و بزرگان دینی است. زمانی که طلاب بتوانند با بزرگان و آیات عظام به صورت مستقیم دیدار داشته باشند بی شک این امر در روحیه آنها تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

 حجت الاسلام مسعود محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان اظهار داشت: طلاب مدارس علمیه همواره در دوران تحصیل مسائل تهذیبی را رعایت کنند و حوزه علمیه را مکانی برای صیقل روح و نفس خویش بدانند.

این استاد حوزوی با تاکید بر اینکه طلاب برای درک بهتر مفاهیم دینی و شرعی نیازمند وجودی آرام و سرشار از معنویات هستند، گفت: بی شک برای آموختن دروس دینی، دل انسان باید از هر سیاهی و تاریکی پاک شود، زیرا تنها با ضمیر پاک و خدایی می توان به مدارج بالای دینی و معرفتی رسید.

حجت الاسلام محمدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: خوشبختانه وضعیت درسی و نیز مسائل تهذیبی مدارس علمیه استان کردستان مطلوب است و تاکنون مشکلی در این باره نداشته ایم.

این استاد حوزوی ادامه داد: مسئله دیگری که باید مدیران حوزوی نسبت به آن توجه و اهتمام داشته باشند، آشنا سازی طلاب با علما و بزرگان دینی است. زمانی که طلاب بتوانند با بزرگان و آیات عظام به صورت مستقیم دیدار داشته باشند بی شک این امر در روحیه آنها تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به سفر حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به کردستان، اظهار داشت: خوشبختانه حجت الاسلام و المسلمین آشتیانی به صورت مستمر از مدارس علمیه سطح کردستان بازدید می کند و با طلاب و روحانیون دیدارهای زیادی دارد که این امر می تواند در تقویت روحیه طلاب این استان تاثیر مثبتی داشته باشد.

این استاد حوزوی تصریح کرد: بیان مطالب مهم دینی و سیاسی از زبان بزرگان حوزوی برای طلاب بسیار جذاب است و این امر می تواند به صورت ناخودآگاه طلاب را به سمت مطالعه بیشتر و عمیق تر دروس حوزوی تشویق کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha