پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
اسماعیل پور اوقاف بوشهر

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه بوشهر از برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در مرز شلمچه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا اسماعیل پور، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری مراسم ایام محرم در بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان بوشهر اظهار داشت: برنامه‌های ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش در بقاع متبرکه استان بوشهر بر اساس بصیرت افزایی عاشورای حسینی برگزار شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه برنامه‌های ایام ماه محرم با استقبال مردم ولایت‌مدار در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد، افزود: برای ماه صفر برنامه‌های مختلفی تدارک و تدوین شده که اربعین حسینی، تجمع لبیک یا رسول‌الله در روز رحلت پیامبر(ص) و پیاده روی در روز شهادت امام رضا(ع) به سمت امام‌زاده‌ها از جمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر، برپایی موکب پذیرایی از زائران اربعین در مرز شلمچه را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: این موکب که با تلاش اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با عنوان موکب شهدای مدافع حرم و در راستای اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش استان برپا شده و تا ۳۰مهر ماه از زائران حسینی پذیرایی می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیل پور با اشاره به استقرار چهار موکب‌ پذیرایی اربعین درمسیر پیاده رویی در سطح استان و با محوریت امامزادگان شاخص، اظهار داشت: تلاش شده که با در نظر گرفتن تمامی مسائل، خدمات‌دهی مناسبی به زائران اربعین در سطح استان بوشهر ارائه شود.

وی با بیان اینکه موکب در مرز شلمچه با همکاری ادارات اوقاف هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد با مدیریت اوقاف استان بوشهر از زائران حسینی پذیرایی می‌کند، تصریح کرد: با توجه به اینکه زائران اربعین باید در محل‌ها و مسیرهایی که دسترسی به زیرساخت ها وجود دارد و مشکلات ترافیکی ایجاد نمی‌شود موکب ایجادشده در کنار پارکینگ ۵۰هکتاری احداث شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با اشاره به اینکه امکانات تهیه شده برای برپایی ومیزبانی هرچه بهتر از زائران اربعین حسینی برنامه ریزی شده است گفت: در موکب شهدای مدافع حرم روزانه از ۲۲ هزار نفرپذیرایی می‌شود که شش هزار نفر در وعده نهار سه هزارنفر صبحانه و سه هزار نفر شام و ۱۰ هزار نفر سرپایی از قبیل آب، چای، کیک، خرما و ملزومات پذیرایی می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha