جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آقامیری

حوزه/ مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: زمانیکه 10 سال پیش وارد مدرسه علمیه بوشهر شدم تعداد 80 طلبه در این مدرسه تحصیل می کرد اما این آمار در حال حاضر به 300 نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سید مهدی آقامیری، امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر به ارائه گزارشی از عملکرد 10 ساله خود در این مدرسه علمیه پرداخت و اظهار داشت: زمانی که 10 سال پیش وارد مدرسه علمیه بوشهر شدم تعداد 80 طلبه درمدرسه تحصیل می کردند، اما این آمار در حال حاضر به 300 نفر رسیده است.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با بیان اینکه حوزه بوشهر هم به لحاظ کمی و هم کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته است گفت: در بحث جلسات درس اخلاق از نماینده ولی فقیه در استان و نیز اساتید کشوری استفاده شده است.

وی به شاخص ترین برنامه های مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر اشاره کرد و افزود: شرکت طلاب در پیاده روی اربعین حسینی که همه ساله تعداد سه اتوبوس از مدرسه بوشهر به مرز شلمچه اعزام می شد و نیز پیاده روی نمادین طلاب در بوشهر در همین ایام که باعث شور و نشاط در شهر میشد نمونه ای از این برنامه ها است.

حجت الاسلام آقامیری، تبلیغ چهره به چهره طلاب و جذب برای پذیرش، برگزاری مراسمات عزاداری، راه اندازی هیئت ها و کانون ها در مدرسه، معرفی مدرسه به عنوان مدرسه قرآنی، برگزاری نمازهای جماعت سه وعده، سرکشی به خانواده طلاب و برگزاری بسیاری از برنامه های تهذیبی از مهمترین فعالیت های مدرسه دانست.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: در بُعد علمی چرخه علمی این مدرسه با سه سطح حوزوی و درس خارج تکمیل شده و حدود 50 استاد از همین مدرسه تربیت شده اند.

وی تشکیل گروه های علمی، برگزاری کارگاه های پژوهشی مقاله نویسی، شرکت در جشنواره های استانی و کشوری پژوهشی همچون علامه بلادی و علامه حلی، تشکیل پرونده پژوهشی برای طلاب و برگزاری کارگاه های خلاصه نویسی را از مهمترین برنامه های پژوهشی در مدرسه عنوان کرد.

حجت الاسلام آقامیری با اشاره به فعالیت های طلاب این مدرسه در عرصه سیاسی گفت: طلاب در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری و نیز در صحنه های مختلف سیاسی حضور پررنگ و چشمگیری داشتند.

مدیر سابق مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با اشاره به فعالیت های عمرانی در این مدرسه گفت: خرید 33 واحد استادسرا، تعمیرات اساسی در مدرسه، نوسازی نمای مدرسه، احداث ساختمان تجاری اداری و ساخت فاز اول مجتمع خوابگاهی مدرسه علمیه امام از مهمترین اقدامات عمرانی بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha