سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: وقتی در مهدکودک‌ها به بچه‌ها رقص و آواز یاد می‌دهند روشن است این کودک به سن بلوغ برسد حجاب و مقنعه سر نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، با اشاره به دوگانه تقابلی تعفف و تبرج در آیات قرآن، اظهار کرد: همان قدر که اسلام به حجاب و عفاف تأکید می‌کند با تبرج و خودنمایی مخالف است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی افزود: قرآن تأکید می‌کند تبرج و خودنمایی نداشته باشید و نمایشگاه نباشید؛ زیرا بدحجابان نمایشگاه‌های سیار در شهر و خیابان ما راه‌اندازی کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام با تبرج و جاهلیت قدیمی و مدرن مخالف بوده و از سوی دیگر عفت را تشویق و تبلیغ می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به فعالیت بنیاد عفاف و حجاب در استان، اظهار کرد: این بنیاد، مرکزی نیست که وزارت خانه‌ای پشت آن باشد و ردیف بودجه داشته باشد؛ بلکه قرار است در عین وجود این کمبودها و کاستی‌ها، فعالیت‌های مرتبط با حجاب و عفاف را ساماندهی و جهت‌دهی کند.

رئیس بنیاد عفاف و حجاب خراسان شمالی گفت: قرار است با هماهنگی و هم‌دلی، کار دینی و دلی انجام دهیم نه کار بخشنامه‌ای و درزمینهٔ عفاف و حجاب امربه‌معروف و نهی از منکر را با زبان ساده عملیاتی کنیم.

وی افزود: باید همه با هم این پروژه را پیش ببریم تا فضای شهر و استان خود را از بی‌تفاوتی نسبت به حجاب و عفاف بیرون بیاوریم و همه احساس مسئولیت کنند و فعالیت‌ها را به گردن هم نیندازید؛ زیرا در حالی که تقسیم‌کار کرده‌ایم اما متأسفانه از مسئولیت فرار می‌کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه در این راستا آموزش‌وپرورش و مهدکودک‌ها ریشه کار هستند، تصریح کرد: باید پای‌بست‌های خود را درست ببندیم، وقتی در مهدکودک‌ها به بچه‌ها رقص و آواز یاد می‌دهند روشن است این کودک وقتی به سن بلوغ رسید حجاب و مقنعه سر نمی‌کند.

وی افزود: باید نظارت بر مهدکودک‌ها، افزون بر نظارت محیطی و سخت‌افزاری، بر محتوای کار آنها باشد؛ زیرا وقتی پایه خراب باشد در آینده معلم و دبیر نمی‌تواند معجزه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha