شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
عاشورا

حوزه/ حجت الاسلام جمشیدی گفت: واقعه عاشورا بود و نبود دین اسلام است و تنها یک جنگ و نزاع ساده که عده ای خیال می کنند بین دو عشیره به وقوع پیوسته، نبوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ، حجت الاسلام امیر جمشیدی در شبستان امام خمینی(ره)  حرم حضرت معصومه(س)، طی سخنانی اظهار داشت: واقعه عاشورا بود و نبود دین اسلام است و تنها یک جنگ و نزاع ساده که عده ای خیال می کنند بین دو عشیره به وقوع پیوسته است نبود. یک طرف واقعه روح نبوی، خروش علوی، عصمت فاطمی و اسلام مجسم یعنی امام حسین علیه السلام و طرف مقابل هم ثمره تمام عیار شجره خبیثه ملعونه بود.

وی افزود: امام حسین علیه السلام هر چه داشتند در راه اعتلای دین فدا نمودند و در مقابل حاکمی مثل یزید قیام کرده و دین اسلام را احیا نمودند.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: برای دینی که از طرف خداوند به بشریت ارسال شده بود، انبیاء الهی و رسول گرامی اسلام(ص)، حضرت علی، امام حسن و حضرت زهرا علیهم السلام زحمات بسیار را متحمل شده بودند که شخصی مثل یزید در صدد از بین بردن آن بود، اما سیدالشهدا(ع) با خون خودشان این دین را حراست و احیا نمودند.

حجت الاسلام جمشیدی یادآور شد: اقامه عزا برای امام حسین علیه السلام باعث رضایت خداوند و اهل بیت(ع) است و کشتی نجات سید الشهدا(ع) وسعت و ظرفیت زیادی برای ورود محبان و پیروان حضرت دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: اربعین حسینی و سرزمین کربلا در حقیقت یک کنگره جهانی تشیع است که محبین امام حسین علیه السلام از اقصی نقاط عالم در این سرزمین تجمع و با مولای خودشان تجدید بیعت می کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: زوار و شرکت کنندگان در محافل و مجالس اقامه عزای امام حسین علیه السلام در همه حال از الطاف خاص الهی و لطف و نظر سید الشهدا برخوردار هستند، مجالس عزاداری این امام مظلوم در حقیقت مجالس عبادت بوده و آثار و برکات بسیاری دارد.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha