پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: تقویت انگیزه دینی دانش آموزان از مهمترین اهداف کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز در همایش سالانه اعضای کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش استان لرستان، در دفتر امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه کمیته همکار ی ها با تمام توان رسالت ها و وظایف خود در راستای تعمیق معارف قرآنی و اخلاقی در بین دانش آموزان انجام می دهد، گفت: تربیت نسلی مومن، مهذب، انقلابی و کارآمد برای خدمت به اسلام و انقلاب از اهداف مهم  همکاری های حوزه و آموزش و پرورش است.  

وی با اشاره به اینکه مبلغان و معاونان پرورشی رسالت تربیت دینی و پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان را بر عهده دارند، افزود: دانش آموزان در دست معاونان پرورشی و مبلغان و همچنین معلمان امانت هستند و باید در این راستا با اخلاص و همت جهادی در تربیت نسلی مومن و انقلابی کوشا باشیم.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه متلیان تعلیم و تربیت باید در راستای پاسخگویی به مسائل دانش آموزان، به علوم روز مجهز باشند، خاطر نشان کرد: اعضای فعال کمیته همکاری های حوزه و آموزش و پرورش باید در خصوص فضای مجازی، آسیب ها و تهدیدهای این فضا و کارکرد درست آن به دانش آموزان اطلاع رسانی کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی در ادامه با بیان اینکه همکاری های حوزه و آموزش و پرورش باید منسجم، هدفمند و با محتوا باشد، یادآور شد: مبلغان و معاونان پرورشی علاوه بر آموزش سرفصل های تعیین شده با روش های نو و خلاقانه در راستای تعمیق معارف دینی در بین دانش اموزان کوشا باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در پایان با اشاره به اینکه تربیت دینی دانش آموزان موجب سلامت و پویایی تهذیبی و علمی در جامعه خواهد شد، گفت: باید با برنامه های تهذیبی و علمی با نشاط و پویا، دانش آموزان را به سمت گرایش به مسائل اخلاقی و دینی سوق دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha