جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش

حوزه/ رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به اخاذی آمریکا از عربستان سعودی و فشار متقابل سعودی ها به آمریکایی‌ها با پیش کشیدن قدرت نظامی ایران، گفت: اگر یمن در حال شکستن هیمنه ائتلاف سعودی و آمریکایی است، همه به لطف الهام از رزمندگان شجاع، دلیر، متدین، ایثارگر و خدامحور در دفاع مقدس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس محمدحسنی، در همایش تجلیل از فرماندهان و حماسه‌سازان پیشکسوت دوران دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: کشورما سرشار است از قهرمانان حقیقی است که آبروی این ملت را در یک برهه تاریخی خریدند و موجب سربلندی ما در برابر سایر ملت‌ها شدند.

وی ادامه داد: تحمیل جنگ از سوی صدام ظاهر این موضوع بود اما پشت سر صدام قدرت‌های بزرگ جهان بودند که می‌خواستند ایران و نظام اسلامی را نابود کنند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به صحبت‌های صدام در نخستین روزهای شروع جنگ تحمیلی یادآور شد: صدام در همان روزها گفت که جنگ به پایان نمی‌رسد مگر اینکه رژیم حاکم بر ایران به کلی ریشه‌کن شود. او وقتی وارد میدان شد و با مقاومت سخت مردم و نیروهای مسلح مواجه شد، راهبردش را عوض کرد و گفت پنج ایران کوچک بهتر از یک ایران واحد است. او گفت ما از شورش ملت‌های ایران حمایت خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی اضافه کرد: آن‌ها فکر می‌کردند می‌توانند این مردم را از هم جدا کنند اما فارس‌ها در کنار ترک‌ها و ترک‌ها در کنار عرب‌ها و عرب‌ها درکنار کردها قرار دارند. همه ما رهبر، آرمان، دین و کشورمان یکی است. آن‌ها تلاش کردند ایران را تجزیه کنند اما در پرتو غیرت مجاهدان بود که اکنون جزو مقتدرین کشورها هستیم.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز چنین هدفی را دنبال می کرد، گفت: بولتون گفته بود که بزرگترین مشکل آمریکا در منطقه ایران است و ما نمی‌گذاریم جمهوری اسلامی چهل سالگی را ببیند. به کوری چشم آن‌ها چهل سالگی را پرشکوه‌تر از همیشه برگزار کردیم.

وی ادامه داد: این مردم بصیر و فهیم با وجود مشکلات معیشتی به میدان آمدند و گفتند ما مشکلات اقتصادی داریم اما با مشت گره کرده به دهان آمریکا کوبیدند. در نتیجه با اقتدار هر چه تمام، وارد چهل سالگی دوم شدیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی با اشاره به اخاذی آمریکا از عربستان سعودی و فشار متقابل سعودی ها به آمریکایی‌ها با پیش کشیدن قدرت نظامی ایران، گفت: هر کسی با به رخ کشیدن قدرت ما دنبال اهداف خودش است. اگر امروزر سید حسن نصرالله و مقاومت تهدید و عمل می‌کنند، اگر نفتکش انگلیسی توقیف و نفتکش ایران با فاصله بسیار زیاد نسبت به نفتکش انگلیسی آزاد می‌شود، اگر روسای جمهور اروپایی در صدد عکس انداختن روحانی با ترامپ هستند و اگر یمن در حال شکستن هیمنه ائتلاف سعودی و آمریکایی است، همه به لطف الهام از رزمندگان شجاع، دلیر، متدین، ایثارگر و خدامحور در دفاع مقدس است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: زمانی که عملیات فتح المبین انجام شد، حضرت امام راحل پیام داد که من دست و بازوی شما رزمندگان را می‌بوسم چرا که دست خدا بالای دستان شماست.

وی همچنین با اشاره به نقش بانوان در خلق حماسه دفاع مقدس تاکید کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمود : بیش از نیمی از ثواب جهاد مردان از آن بانوان است چرا که اگر بانوان صبوری نمی‌کردند و به همسران خود اجازه حضور در جبهه و روحیه نمی‌دادند، مردان در خط مقدم نمی توانستند مانند کوه و تا آخرین قطره خونشان ایستادگی کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی ادامه داد: امیدواریم نسل جدید بداند این مملکت با چه زحمتی از حلقوم دشمنان خارج شد و امروز در اوج اقتدار است. اکنون اگر دشمن اشتباه صدام را انجام دهد، چه بسا از صفحه تاریخ، به تاریخ سپرده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha