جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جابجایی زوّار اربعین در کرمانشاه با 150 دستگاه اتوبوس

حوزه/ رئیس اداره قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: بر اساس آخرین گزارش ها، 100 هزار دانشجو در اربعین حضور خواهند یافت.

به گزارش خبرگزاری حوزه  رشید جعفر پور،  امروز ۱۰ مهر در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت که در تالار شهید بهشتی دانشگاه قم برگزار شد، گفت: اربعین عملیات بزرگ فرهنگی جهان اسلام است.

وی افزود: بر اساس آخرین گزارشات ۱۰۰ هزار دانشجو در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند که افتخاری برای جامعه دانشگاهی و موید این مساله است که دانشجویان مهیای حضور گسترده در این همایش عظیم هستند.

رئیس اداره قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یادآورشد: وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، حوزه علمیه، مراجع معظم و به ویژه دانشگاه قم و اساتید ویژه در حوزه قرآنی در این دانشگاه باعث شد که شورای سیاست گذاری تصمیم گرفت سی‌وچهارمین جشنواره سراسری قرآن و عترت در این دانشگاه برگزار شود.

مدیر بخش قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه این جشنواره بادوام ترین جشنواره است، گفت: سن این جشنواره ۶ سال کوچک‌تر از انقلاب است، این جشنواره در دولت‌های مختلف با هر رویکردی با قوت به کار خودش ادامه داد و بزرگترین رویداد قرآنی دانشگاهیان کشور است.

جعفرپور با بیان اینکه این جشنواره ۶ بخش و ۳۴ زیر بخش دارد، تصریح کرد: این جشنواره به پیشنهاد رئیس دانشگاه قم در مهر ماه برگزار شد، چرا که در فضای دانشگاهی تاثیرگذار است و خیر و برکت این جشنواره ادامه یابد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha