جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی علمای شیعه و سنی قروه

حوزه/ در هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی شهرستان قروه بر ضرورت تقویت وحدت اسلامی و مقابله با تفرقه افکنان تاکید شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی شهرستان قروه، شامگاه چهارشنبه در حسینیه ناحیه مقاومت بسیج این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم، ماموستا ملاهاشم نوری، امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه در سخنانی اظهار داشت: وحدت نیاز ضروری جهان اسلام در این برهه حساس تاریخی است.

امام جمعه اهل سنت شهرستان قروه ادامه داد: دشمن در منطقه تلاش بسیاری برای ایجاد تفرقه و نفاق بین برادران اهل سنت و اهل تشیع داشته و دارد و این ما هستیم که باید این توطئه ها را بشناسیم و نسبت به آنها هوشیار باشیم.

ماموستا نوری با اشاره به اینکه وحدت جهان اسلام کابوس دشمنان مسلمین است، گفت: وحدت مسلمانان در جهان می تواند تحول آفرین باشد و ابرقدرتها را به زانو دربیاورد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام عابدین رستمی، امام جمعه قروه نیز با تاکید بر حفظ وحدت در جهان اسلام، اظهار داشت: تفرقه همانند زخمی در جهان اسلام است که باید درمان شود.

امام جمعه قروه ادامه داد: برادری و وحدت سنی و شیعه بسیاری از مشکلات کشور و منطقه را حل می کند و بدانید کسانی که هیزم بر آتش اختلاف این دو مذهب می ریزند، عوامل خودفروخته و نفاق هستند و تاب دیدن برادری سنی و شیعه را ندارند.

حجت الاسلام رستمی تاکید کرد: تفرقه، سمّی است در کالبد جهان اسلام، لذا باید از عوامل تفرقه برانگیز به شدت دوری کنیم و اجازه ندهیم که این عوامل بین برادران اهل سنت و اهل تشیع رسوخ پیدا کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha