سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی

حوزه/ عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: مرکز خدمات می‌تواند با فعالیت‌هایش به شعار حرکت علمی سرعت دهد؛ هدفمندی در فعالیت‌های مرکز خدمات می‌تواند گام مؤثری در تحقق بخشی از اهداف گام دوم انقلاب باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در سی و چهارمین همایش مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه گفت: در هر مسئولیتی که باشیم، اگر کارهای ما برای خدا نباشد، موفق نخواهیم شد.

وی بیان کرد: کسی که فرایض الهی را انجام می‌دهد، اگر با اعتقاد کامل به این کار بپردازد و خودش هم در این مسیر باشد می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: اگر می‌خواهیم برای اعتلای کلمه توحید تلاش کنیم، باید کلمه توحید را در خودمان به‌عنوان یک باور، همواره متجلی کنیم.

وی تصریح کرد: در دوران جنگ کسانی توانستند حرکت انقلاب را پیش ببرند که واقعاً انقلاب اسلامی را باور داشتند و اقتضائات آن را پذیرفته بودند و متناسب با آن حرکت می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی گفت: ما اگر می‌خواهیم انقلاب را پیش ببریم و اسلام را پرچم‌داری کنیم باید در خود یک تغییری ایجاد کنیم.

وی عنوان کرد: اینکه خدا من و شما را مجرای کارهایش قرار داده است توفیق بزرگی است و این شرافت و توفیق را باید اجر نهاد و لازمه آن این است که مواظب نفس خودمان باشیم.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: هر انسان و مجموعه‌ای که می‌خواهد درست حرکت کند باید دو رکن داشته باشد، رکن اول اتکال الی الله و رکن دوم شناخت ظرفیت‌های خود است.

وی افزود: تا ظرفیت خود را نشناسیم نمی‌توانیم قدم برداریم و به عبارت دیگر ظرفیت شناسی نقطه اول برای عظیمت به سمت مطلوب است.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به بخش‌های مختلف بیانیه گام دوم انقلاب گفت: اولین نقطه حرکت ما در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب این است که با عرصه‌های مختلف آن آشنا شویم و دوم اینکه طلاب و خانواده‌هایشان را با بیانیه گام دوم آشنا کنیم.

عضو جامعه مدرسین تصریح کرد: قدم بعدی این است که زمینه‌های اجرا را در حیطه‌ای که متناسب با ظرفیت‌های ما است پیدا کنیم.

عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: ما می‌توانیم با فعالیت‌هایمان به شعار حرکت علمی سرعت دهیم، هدفمندی در فعالیت‌های مرکز خدمات می‌تواند گام مؤثری در تحقق بخشی از اهداف گام دوم انقلاب باشد.

وی گفت: مرکز خدمات با کمک مراکز حوزوی می‌تواند با تشویق، پشتیبانی و ایجاد فرصت‌ها به پیشرفت علم و پژوهش در حوزه کمک کند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی بیان کرد: بحث معنویت و اخلاق که در بیانیه اشاره شده است هم برای کشور مهم است و هم برای حوزه؛ مرکز خدمات می‌تواند یک تیم فکری تشکیل دهد تا از همین ظرفیت‌ها برای بالا بردن بار معنوی جامعه خود استفاده کند.

وی گفت: اگر خانواده طلبه‌ها را جزو جامعه هدف خود دیدیم و به آنها توجه کردیم معنویت رشد می‌کند.

عضو هیئت‌مدیره مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با اشاره به بحث سبک زندگی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی یک رسالت بزرگ برای مرکز خدمات نسبت به طلبه و خانواده‌های آنان است و تا این سبک زندگی درست تعریف نشده و متناسب با آن الگوسازی نشود قابل ارائه به دیگران نیست.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha