شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
علامه حلی

حوزه/ هم اندیشی نهمین جشنواره علامه حلی اصفهان  با حضور معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، در اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، جلسه هم اندیشی نهمین جشنواره علامه حلی اصفهان با حضور حجج اسلام والمسلمین میرمعزی، معاون پژوهش حوزه های علمیه کشور، باطنی جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان و بهرامی مدیر حوزه علمیه خواهران استان برگزار شد.

حجت الاسلام رسول ملکیان مسئول تحقیقات و فناوری معاونت پژوهش حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه تعداد مقالات و آثار رسیده به دبیرخانه نهمین جشنواره علامه حلی استان با سال گذشته از لحاظ کمی تغییرات محسوسی نداشته است، گفت: کل آثار  اعم از تالیفات، مقالات و پایان  ها در بخش خواهران وبرادران یک هزار و ۴۰۵ عدد است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر  ۶ هزار طلبه برادر تحت آموزش حوزه علمیه اصفهان از پایه یک تا ۶ هستند که با توجه به شرط سنی جشنواره علامه (۳۱ سال) حدود ۴ هزار نفر مخاطب این جشنواره قرار می گیرند که  ۸۰۰ مقاله ارسال شده که به معنی اراسل آثار توسط یک پنجم طلاب مشغول به تحصیل است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان داشت: اصفهان در زمینه راه اندازی جشنواره علامه حلی پیشتاز بود  و تا  امروز تلاش داشته با قوت این مسیر را ادامه دهد.

وی ادامه داد: تشکیل این جلسه مشترک با حضور معاون پژوهشی حوزه های علمیه  پیرامون نهمین جشنواره علامه حلی استان  از باب تعیین و تدوین سیاست های جدید در رابطه با جشنواره علامه حلی است که لازم است مراودات و ارتباطات بیشتر شود.

* معتقدیم ارتقای نظام پژوهشی منهای آموزش ممکن نیست

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: درخواست دوم ما این است که  جشنواره علامه حلی موضوع محوربوده و موضوعات ترجیحی کار شود که این امر چند سالی است در اصفهان آغاز شده است.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی تصریح کرد: معتقدیم ارتقای نظام پژوهشی منهای آموزش ممکن نیست و قطعا باید در امر آموزش تغییراتی داشته باشیم؛ در نظام آموزشی حوزه علمیه اصفهان  رتبه وامتیاز پژوهشی برای طلاب تعیین شده که می تواند به عنوان پیشنهاد در سطح کشور انجام گیرد.

* نگاه مدیران حوزه ها به طلاب برتر نباید منحصر ومحدود به سالی یکبار باشد

وی اضافه کرد: پیشنهاد دیگر تشریک و مشورت بیشتر میان حوزه علمیه قم و حوزه علمیه اصفهان در تدوین سیاست ها وآیین نامه های پژوهشی است؛ ارتباط با نفرات برتر و منتخبین جشنواره های علامه حلی سال های گذشته و جویای حال این افراد شدن از جمله  دیگر به معاونت پژوهش حوزه های علمیه کشور است.

حجت الاسلام بهرامی، مدیر حوزه خواهران اصفهان هم در این جلسه گفت: ما از معاونت پژوهشی حوزه های علمیه مطالبه داریم که به واقع تبیین کند سرنوشت مقالات برتر و مقالات جشنواره های علامه حلی گدشته چه می شود.

وی افزود: نگاه مدیران حوزه ها به طلاب برتر نباید منحصر و محدود به سالی یکبار باشد، چرا که این افراد برای آینده حوزه بسیار خایز اهمیت است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha