جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ماموستا سید مصطفی خاتمی - امام جمعه اشنویه

حوزه/ امام جمعه اشنویه گفت: حضور میلیونی زائران اربعین تهدیدی برای استکبار جهانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، ماموستا سید مصطفی خاتمی، پیش از ظهر امروز در همایش «اربعین نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع)» که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، با اشاره به طمع دولت‌های غربی به خلیج فارس و رفت و آمد ناوگان های آن¬ها در این منطقه و زمینه‌سازی برای جنگ افروزی گفت: آنچه مسلم است راهپیمایی اربعین و حضور جمعیت میلیونی انسان‌های آزاده تهدیدی برای دولت‌های غربی با وجود داشتن تسلیحات جنگی بسیار است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ از زمان پیدایش بشر دو جبهه حق و باطل و دو جبهه مادی‌گرا و فطرت‌گرا مقابل هم ایستادند، تصریح کرد: جبهه مادی‌گرا در مقابل جبهه فطرت‌گرا روزگاری محو خواهد شد.
خاتمی جهاد امام حسین(ع) را جبهه فطرت‌گرا عنوان کرد و افزود: روزی پیامبر اکرم(ص) را ابتر خطاب می کردند و امروز می¬بینیم قاعده بر آن است تا بعد از ۱۳۰۰ سال برای یکی از فرزندان ایشان حج به نوعی دیگر در اربعین تعبیر شود.

امام جمعه اشنویه با اشاره به شیطنت‌های دول غربی در ایجاد تفرقه بین شیعه و اهل سنت گفت: امام حسین(ع) مافوق سنت و شیعه است و متعلق به همه جامعه بشری است و یزید که دشمنان با توطئه قصد دارند او را به اهل سنت نسبت دهند، حتی به اسلام هم تعلق ندارد.

ماموستا سید مصطفی خاتمی گفت: خواستند صدای معنویات را در نطفه خفه کنند، اما نتیجه عکس بود و امروز مرقد امام حسین(ع) نزد مسلمان و غیرمسلمان و همه ادیان سماوی و همه ملحدان و سکولارها شناخته شده است، در حالی که از مدفن یزید کسی اطلاعی ندارد.

وی ادامه داد: مرقد امام حسین(ع) امروز زیارتگاه میلیون‌ها عاشق است، در حالی که قبر یزید به مزبله تاریخ مبدل شده و تاریخ نشان داد که جبهه رحمانی در مقابل جبهه شیطانی به پیروزی می رسد.
سیدمصطفی خاتمی شعار هیهات من الذّله امام حسین(ع) را سلاحی برای مقابله ایشان با طاغوت دانست و افزود: ایشان با شعار خود ثابت کردند حق از طاغوت بیزار است و این شعار برای دنیای کنونی بسیار آموزنده است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت تصریح کرد: هیهات من ذله درسی برای آزادگان جهان است و اگر استکبار می‌خواهد با تمجید و تعریف و تهدید با جنگی در خلیج فارس ما را تهدید کند، مسلمانان با حضور میلیونی خود در کنار ضریح امام حسین(ع) تهدیدی برای همه استکبار خواهند بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha