جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم پیاده روی اربعین حسینی

حوزه/ مدیرکل حج و زیارت استان سمنان از ثبت‌نام ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر در سامانه سماح برای اربعین امسال خبر داد و گفت: آمار ثبت‌نام زائران به نسبت سال قبل رشد داشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، خلیل دلپاک، پیش از ظهر امروز، در نشست کمیته نظارت و ارزیابی ستاد اربعین حسینی سمنان به میزبانی فرمانداری این شهرستان ضمن بیان اینکه ۱۴ هزار و ۳۰۰ نفر زائر اربعین استان سمنان در سامانه سماح تاکنون ثبت‌نام کردند، اظهار داشت: سال گذشته بالغ‌بر ۹ هزار نفر از استان در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی حضور داشتند که پیش‌بینی می‌شود آمار مشتاقان حضور از این آمار موجود نیز فراتر رود.

وی ضمن بیان اینکه بیش از ۱۴۰ دستگاه اتوبوس کار انتقال زائران را از استان سمنان عهده‌دار خواهند بود، تصریح کرد: از مردم انتظار می‌رود توصیه‌های لازم را رعایت و حتماً از همان مرز مشخص‌شده برای استان به کشور عراق سفر کنند تا از هرج‌ومرج و بی‌نظمی پیشگیری شود.

مدیرکل حج و زیارت استان سمنان بابیان اینکه در خصوص اعزام زائران هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم بین دستگاه‌ها صورت گرفته است، افزود: از مردم انتظار می‌رود قبل از سفر حتماً در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند به‌راحتی از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

دلپاک بابیان اینکه ۳۵ موکب امسال به اربعین اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: این تعداد موکب اسکان و تغذیه ۳۴ هزار زائر را عهده‌دار خواهند بود که از آن‌ها نیز درخواست می‌شود موارد بهداشتی و ایمنی را به‌دقت در کشور عراق رعایت کنند.

وی گفت: اگر فردی قصد حضور در اربعین را دارد حتماً باید گذرنامه خود را قبل از سفر تهیه و به تاریخ آن توجه کند تا در مرزهای ورودی کشور عراق با مشکل مواجه نباشند و همچنین همراه داشتند آب و مدارک و داورهای موردنیاز به هر فرد توصیه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha