پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ درس اخلاق آیت الله تحریری در مدرسه علمیه معصومیه قم

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: علما و شهدا از مصادیق سابقین در خیرات هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر تحریری امروز در مراسم گرامیداشت حجت الاسلام والمسلمین هادی فقهی که در دارالقرآن کریم علامه طباطبایی در قم برگزار شد، گفت: اخلاص واقعی در راه خدا شرایط بسیار مهم و سنگینی دارد.

وی افزود: این اخلاص کامل در شرایطی حاصل می شود که شیطان در ساحت وجودی آنها راه پیدا نکند و توان توصیف خدا را در حد خود داشته باشند؛ این مسیر باز است و انسان های خاصی در میان انسان ها با مجاهدت های پیچیده در این مسیر گام برداشتند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) یادآورشد: این گونه افراد باید در راه خدا حق جهاد داشته باشند؛ انسان ها در این مسیر می توانند مراحل و مراتب مختلفی را طی کنند تا به این درجه برسند.

وی گفت: انسان ها در برخورد با کتاب الهی به سه دسته تقسیم می شوند؛ عده ای برای رسیدن به معانی این کتاب از هم سبقت می گیرند؛ دسته دوم کسانی هستند که به دنبال قلب خود می گردند؛ انسان ها در مرحله نهایی به جایی می رسند که هیچ چیزی در مقابل آن حق مطلق نمی بینند.

حجت الاسلام والمسلمین تحریری عنوان کرد: مرحوم علامه طباطبایی از وارستگان این مسیر بود و سعی کردند که شاگردان خود را در این مسیر قرار دهند؛ مرحوم  فقهی  در مکتب علامه مباحث تفسیری و فلسفی را فراگرفت و در کنار فلسفه ارتباطات اخلاقی و روحی خاصی با ایشان داشت.

وی افزود: مسیر این بزرگواران مسیر خاص معرفت الله است؛ سابق به خیرات کسانی هستند که به قول امام صادق(ع) حول محور خدا می گردد و جز خدا چیزی نمی خواهند؛ افرادی با التزام به پذیرش حقایقی از وجود این اولیای الهی و ارتباط مستمر با این اولیای حق توانسته اند از منبع عظیم معارفی که آن بزرگان از آن چشیده اند، بنوشند.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) یادآورشد: علما و شهدای ما در چنین مسیری گام برداشتند؛ امام راحل از کسانی است که در این مسیر حرکت کرده است و علاوه بر اینکه مجهز به معارف اسلام شده اند و به حقایق عمیق این معارف نیز مجهز شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha