پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وزیر علوم

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: امیدواریم که با تلاش جوانان شبکه‌های معارف قرآنی در سراسر جهان شکل بگیرد، زیرا دانشجویان هم از ظرفیت قرآنی و هم از ظرفیت ارتباطات می‌توانند به آسانی بهره گیرند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شامگاه  پنج شنبه 11 مهرماه در آیین اختتامیه سی و چهارمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که در مجتمع دارالولایه قم برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی در میان جوانان، گفت: دانشجویانی که در این جشنواره شرکت کردند حاملین و دوست داران قرآن و عترت هستند، انس با قرآن کریم حسن اصیل است.

وی با ذکر این مطلب که یکی از ماموریت‌های دانشجویان قرآنی این است که آموخته‌ها و توانمندی‌های خود را با کلام انتشار دهند، افزود: باید روح و عطر قرآن در بین دانشجویان و جامعه دانشگاهی ساری و جاری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارکرد: برگزاری سی و چهارمین دوره این جشنواره بیانگر این است که ۳۴ گروه از دانشجویان با قرآن مانوس شدند.

غلامی با ذکر این مطلب که در شرایط فعلی جامعه نیاز به قرآن، فهم و درک و مسائل علوم قرآنی دارد، عنوان کرد:علوم تجربی توسعه و پیشرفت زیادی پیدا کرده‌است اما انسان در همه جای عالم نیاز به تکیه گاه، آرامش و عروه الوثقی دارد که قرآن کریم بهترین نمونه این تکیه گاه است.

وی ادامه داد: مسلمانانی که با قرآن کریم مانوس هستند کمتر در مشکلات زندگی دچار ناامیدی می‌شوند و لذا امروزه با وجود گسترش ارتباطات و فضای مجازی نیاز به اعتقاد به خداوند و مانوس شدن با قرآن کریم ضرورت پیدا می‌کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: امیدواریم که با تلاش جوانان شبکه‌های معارف قرآنی در سراسر جهان شکل بگیرد، زیرا دانشجویان هم از ظرفیت قرآنی و هم از ظرفیت ارتباطات می‌توانند به آسانی بهره گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha