شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
1

حوزه/ رئیس انجمن کلیمیان تهران گفت: پیام نهضت امام حسین(ع) عدالت خواهی و ظلم ستیزی است که شیعیان در پیاده روی اربعین، پیام آزادی امام حسین(ع) را به جهانیان اعلام می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد مقدس، همایون سامه‌یح، در همایش «اربعین؛ نماد محبت ادیان الهی و مذاهب اسلامی به امام حسین(ع) » که در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: اتحاد بین امت اسلامی باعث قدرت گرفتن و پیشروی جمهوری اسلامی و مقاومت در برابر دشمنان می‌شود، این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است به گونهای که حضرت امام خمینی(ره) بارها در سخنان خود در مورد وحدت بین مسلمانان و ادیان اسلامی تذکر می‌دادند.

وی ادامه داد: از نظر یهودیان فقط یهودیان نیستند که بهشت می روند، بلکه هر کسی که انسانیت را رعایت کند، ظلم نکند و همسایه خود را دوست داشته باشد، بهشتی است و داشتن صرف تهذیبات مذهبی سبب نمی‌شود که انسان به بهشت وارد شود. بر اساس آموزهای دینی ما جای کسی که دستور می‌دهد مردم در فلسطین به شهادت برساند و افرادی که فتوا می‌دهند هم‌کیشان خود را در سوریه و افغانستان بکشند در بهشت نیست.

رئیس انجمن کلیمیان تهران با اشاره به اینکه تمام پیامبران را خدا مامور کرده که احسان، رفاقت، دوستی و ظلم نکردن را به انسان‌ها آموزش دهند، افزود: امام حسین(ع) در آزادی موسی زمان خود بود، وجه مشترک امام حسین(ع) و حضرت موسی(ع) این است که هر دو منجی و نجات بخش بودند، این بزرگواران برای آزادی قیام کردند و هر دو قدیس اخلاقی زمانه خود و قهرمان هستند، چرا که از منافع شخصی خود گذشتند و با جان و مال خویش در این راه فداکاری و ایثار کردند.

سامه‌یح تاکید کرد: امام حسین(ع) از بزرگترین سرمایه زندگی خود که جانش بود گذشت، افراد خانواده را از دست داد، فقط به خاطر اینکه از حق دفاع کند، اگر از جان گذشتگی ایشان نبود معلوم نبود که جایگاه شیعه چگونه میشد.

وی با اشاره به اینکه پیام نهضت امام حسین(ع) عدالت خواهی و ظلم ستیزی و نجات انسان‌ها از بندگی و بردگی است، ادامه داد: امام حسین(ع) از عزت و سازش با حاکمان زمانه خود چشم پوشید تا ندای آزادی را اعلام کند، آنچه در زندگی امام حسین(ع) مشهود است این است که ایشان هیچ‌ گاه به خاری و زبونی تن نداد، روحش استوار و محکم ماند، چنین انسان سربلندی از دوستداران خداوند است.

رئیس انجمن کلیمیان تهران با تاکید بر اینکه ما باید سعی کنیم با تفکر در زندگی، منش و سیره امام حسین(ع) رهرو راه ایشان باشیم، افزود: حسینی کسی است که عدالت، اخلاق، تقوا و طهارت داشته باشد، عشق به حسین نیازمند فطرت بیدار انسانی، عدالت خواهی و ظلم ستیزی است اینکه انسان نباید در برابر ظلم ساکت بماند.

سامه‌یح تصریح کرد: یهودیان در عید پِسَح، به مناسبت عبور بنی اسرائیل از نیل و نجات آنان از مصر هر ساله در ۱۵ ماه نیسان جشن می‌گیرند و ماجراها و اتفاقات اسارت و آزادی یهودیان را از ظلم فرعون بازگو می‌کنند. شیعیان نیز در ماه محرم، عاشورا و اربعین حسینی پیام آزادی امام حسین(ع) را به جهانیان اعلام میکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha