چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام عباس فرهنگیان

حوزه/ استاد حوزه علمیه کردستان گفت: علم و تهذیب برای یک طلبه همانند دو بال برای پرواز است که اگر یکی از این دو نباشد یا اینکه ناقص باشد، هیچ انتظاری نداشته باشیم که پروازی صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، نشست بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه شب گذشته با حضور حجت الاسلام عباس فرهنگیان، اساتید حوزوی، معاونین، روحانیون، طلاب و... در حسینیه این مدرسه برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام عباس فرهنگیان اظهار داشت: طلبه بودن شرایط و ویژگی های خاصی را می خواهد که شما عزیزان باید این ویژگی ها را داشته اند و امروز به عنوان سرباز امام زمان (عج) انتخاب شده اید.

این استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه باید همواره و در هر زمان و مکان زی طلبگی را رعایت کنیم، عنوان کرد: طلبه باید بداند که نگاه جامعه به وی و اعمالش بسیار دقیق و تیربینانه است، لذا باید در همه شئونات زندگی و تحصیلی خود در صراط مستقیم و خدایی حرکت کند.

حجت الاسلام فرهنگیان در ادامه سخنان بیان کرد: طلاب باید در دوران حضور خود در حوزه های علمیه هم از نظر علمی خود را تقویت کنند و هم از نظر تهذیب و تقوا و این دو برای هر طلبه لازم و ضروری و بدون داشتن یکی از این مهم، بی شک طلبه در انجام وظیفه دینی خود در جامعه اسلامی هرگز موفق نخواهد شد.

این استاد حوزه علمیه کردستان بیان داشت: علم و تهذیب برای یک طلبه همانند دو بال برای پرواز است که اگر یکی از این دو نباشد یا اینکه ناقص باشد، هیچ انتظاری نداشته باشیم که پروازی صورت بگیرد.

حجت الاسلام فرهنگیان با اشاره به اینکه تقوا و پرهیزگاری روح انسان را صیقل می دهد، گفت: تقوا خود آرامش به دنبال می آورد و همین آرامش زمینه فراگیری علوم را راحت تر می کند، لذا از همین روست که بزرگان دین همواره طلاب و روحانیون و حتی دیگر اقشار جامعه را به تقوا و خداترسی ترغیب می کنند.

این استاد حوزوی در پایان سخنان خود گفت: انتظاری که از شما طلاب داریم این است که ارزش و بهای وقت را به خوبی بدانید و از لحظه لحظه عمر خود برای فرا گیری علوم دینی و اسلامی بهره ببرید تا در آینده به مبلغ و هادی خوبی برای دین مبین اسلام تبدیل شوید.

در ادامه این نشست، کتاب «معراج السعاده» توسط یکی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه به طلاب این مدرسه معرفی گردید.

بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه

بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه

بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه

بصیرتی طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha