شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آل هاشم

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با تذکر به نامزدهای احتمالی مجلس شورای، گفت: نامزدهای احتمالی همدیگر را تضعیف نکنند چرا که تضعیف موجب انحطاط و سقوط می‌گردد و افراد باید به جای نفی دیگران، خودشان را اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌شرقی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به مسئله امر به معروف و نهی از منکر و تبلیغ دین در جامعه و با بیان اینکه در انجام و عمل به این فریضه همیشه شاید تذکر عمومی اثرگذار نباشد، اظهار داشت: در عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید با استناد به آیات قرآن به مردم تذکر داده شود و کلام مبلغ و کسی که تبلیغ دین میک‌ند باید محکم و رسا سخن بگوید.

وی ادامه داد: در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه باید با کرامت و با نرم خویی با مخاطبان خود صحبت بکنیم.

امام جمعه تبریز در خطبه دوم نماز جمعه با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای گفت: نامزدهای احتمالی نباید همدیگر را تضعیف کنند، چرا که تضعیف موجب انحطاط و سقوط می‌گردد و افراد باید به جای نفی دیگران خودشان را اثبات کنند و نمایندگان مجلس باید از قدرت طلبی پرهیز کنند.

وی در ادامه با اشاره به کارهای فرهنگی انجام گرفته در طول هفته گذشته، از دست اندرکاران کنگره شعر محرم که به همت بسیج هنرمندان با حضور شعرای داخلی و خارجی برگزار شد، رونمایی از سه جلد کتاب در با موضوعات شهدای مدافع حرم، اشعار شعرای قفقاز و تاریخچه و نقش پایگاه دوم شکاری تبریز، نکوداشت استاد ایوب شهبازی، همایش موکب داران اربعین و نمایشگاه معرفی تولیدات بومی استان در محل مصلی تبریز با هدف پیوند فرهنگ نماز و رونق تولید ملی تقدیر کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان مناسبت‌های تقویمی، خدمات مجموعه دامپزشکی استان و نیروی انتظامی را یادآور شد و از تلاش‌های امنیت آفرینان غذایی و بهداشت و سلامت جامعه و همچنین حافظان امنیت عمومی تقدیر کرد.

وی گفت: نیروی انتظامی برای برقراری امنیت فعالیت‌های خود بر سه محور آگاهی، پیشگیری و پیگیری استوار کرده و در این راه ۱۳ هزار شهید و ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب کرده است.

خطیب نماز جمعه تبریز در بخش دیگری از خطبه‌های نماز با اشاره به دیدار فرماندهان عالی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: همان طور که معظم له خطاب به فرزندان خود بیان فرمودند، آمریکا و دوستان اروپایی آنها در رویکرد فشار حداکثری و تحریم اقتصادی شکست خورده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: به استناد بیانات رهبر معظم انقلاب دشمنان هرچه بیشتر علیه ملت ایران در منطقه هزینه می‌کنند بیشتر شکست می‌خورند.

وی با اشاره به شکست ارتش عربستان سعودی در برابر انصارالله یمن، تصریح کرد: هفته گذشته انصارالله در بزرگترین عملیات زمینی خود از زمان شروع جنگ علیه مردم یمن، ۲ هزار سعودی را اسیر و سه تیپ کامل از ارتش عربستان را منهدم کرده است.

امام جمعه تبریز از اقدامات موثر قوه قضاییه در مبارزه با فساد هم تقدیر و اضافه کرد: تدوام مبارزه جدی و قاطعانه با مفسدان اقتصادی و زنده کردن جوانه های امید در جامعه شکوفایی اقتصادی و بهبود شرایط معیشتی مردم را به همراه خواهد داشت.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha