جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس کانون وکلا و  رئیس دادگستری استان قم با آیت الله اعرافی

حوزه/مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: حوزه های علمیه آماده همکاری با سازمان بهزیستی در زمینه های مختلف هستند و بسترهای این همکاری باید با مشارکت یکدیگر آماده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیت الله علیرضا اعرافی عصر امروز در دیدار با وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به برنامه بلند مدت و مدون حوزه های علمیه کشور اظهار داشت: در برنامه ریزی های اخیر، حوزه به یک برنامه ویژه راهبردی 5 ساله رسیده است که اجرای این برنامه در ماه های اخیر آغاز شده است.

وی ادامه داد: از نکاتی که در این برنامه و رویکرد مورد توجه قرار گرفته است این است که حوزه نیز به وظایف اجتماعی خود در این زمینه های مختلف عمل کند.

آیت الله اعرافی با بیان این که حوزه باید به سهم خودش پاسخگوی معظلات اجتماعی باشد، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی بلند مدت خودمان به یک آمایش رسیدیم و یکی از مجموعه کارهایی که حوزه در برنامه خود قرار داده انعقاد تفاهم و همکاری با نهاد سازمان و نهادهای دیگر است.

وی با بیان این که رویکرد و فعالیت های حوزه باید با نیازها منطبق باشد، تاکید کرد: در نگاه راهبری حوزه های علمیه به 40 برنامه کلان حوزه ای در ارتباط با دستگاه های مختلف رسیده ایم که در این زمینه همکاری ها شروع شود.

آیت الله اعرافی ادامه داد: به عنوان مثال با آموزش و پرورش به یک برنامه 5 ساله رسیدیم که این برنامه مشترک به امضای وزیر اموزش و پرورش نیز رسید.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های گسترده ای که در قم وجود دارد، اشاره کرد و بیان داشت: هم اکنون نزدیک به 90 هزار طلبه در مراکز حوزوی در حال تحصیل است که شامل برادران و خواهران ایرانی و غیر ایرانی هستند.

مدیر حوزه های علمیه کشور تاکید کرد: 10 هزار محقق و پژوهشگر نیز وجود دارد و علاوه بر این 200 رشته در علوم اسلامی در این نهادها ارائه می شود.

وی ادامه داد: استان قم دومین رتبه نشر کشور را دارد و کتابخانه های زیادی نیز در شهر قم وجود دارد که نشان دهنده توجه به علم در این شهر مذهبی است.

آیت الله اعرافی خاطر نشان کرد: قم هم زمان پایگاهی است که با ده ها کشور جهان از طریق جامعه المصطفی در ارتباط است که موجب نشر ارزش های دین در سرتاسر جهان شده است.

وی انعقاد تفاهم نامه همکاری بین حوزه های علمیه و بهزیستی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: حوزه در قلمروهای مختلف با بهزیستی می تواند همکاری داشته باشد و نقاط مشترک زیادی نیز با بهزیستی دارد.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: در قانون نیز برای بهزیستی بیش از 40 برنامه کلان در نظر گرفته شده است که نیاز دارد همه نهادها و سازمان ها با این سازمان همکاری داشته باشند.

وی با بیان این که روحانیت نیز باید همکاری های لازم را با این نهاد داشته باشد، افزود: بحمدالله در زمینه های مهارتی، آموزشی و فرهنگی آماده همکاری با بهزیستی هستیم تا بتوانیم با کمک یکدیگر در خدمت مددجویان در این حوزه باشیم.

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطر نشان کرد: در سیل اخیری که کشور را در برگرفت بیش از 12 هزار طلبه وارد عمل شدند و در زمینه های مختلف از امداد و نجات گرفته تا آموزشی و روانشناسی حوزیان وارد عمل شدند و اقدامات بسیار مناسبی صورت دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha