پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت السلام جزایری

حوزه/ آیین افتتاح مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب با حضور شخصیت های حوزی، اساتید، برخی از مسئولان جامعه المصطفی و طلاب غیر ایرانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  آیین افتتاح مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب،  در محل ساختمان این مدرسه با حضور شخصیت های حوزی، اساتید، برخی از مسئولان جامعه المصطفی و طلاب غیر ایرانی برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید حمید جزایری، معاون آموزش جامعه المصطفی ضمن قدردانی از مسولان این مدرسه بر حمایت ویژه جامعه المصطفی از مدارس پیوسته تاکید کرد و افزود: همه مسولان در جامعه المصطفی موظف هستند تا حمایت های لازم را برای تقویت و استمرار کیفی مدارس پیوسته داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت تهذیب نفس در کنار علم آموزی اشاره کرد و ادامه داد: آن چه از روایات معصومین علیهم السلام و سیره بزرگان دین به دست می آید این است که علم آموزی باید همراه با تهذیب نفس و تقوا باشد تا بتواند موثر در جامعه باشد. چه آن که علم بدون تقوا نه فقط بی فایده بلکه مضر نیز خواهد بود.

 در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین شجاع علی میرزا، مدیر مدرسه به تبیین ضرورت راه اندازی این مجموعه عملی پرداخت و تصریح کرد: هدف از راه اندازی این مدرسه تربیت نیروی علمی و کارآمد از کشورهای مختلف در راستای پاسخ گویی به نیازهای علمی معرفتی جهان معاصر است.

وی ادامه داد: درصدد هستیم تا در یک برنامه ریزی کیفی و با لحاظ نیازهای فکری و معنوی نسبت به آموزش و تربیت و تولید دانش در حوزه های مورد نیاز اقدام کنیم.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیات امنای مدرسه به ضرورت توجه ویژه برای تعامل با فضای بین الملل اشاره کرد و گفت:‌ حوزه علمیه قم و نجف از دیرباز در تعامل با جهان بوده و نیازهای بین المللی را مد نظر داشته اند، لکن شکل گیری انقلاب اسلامی ایران و توجه جهانی به این انقلاب و معارف اسلامی سبب تشدید توجه به این تعامل شده که نیازمند تحرک بیشتر در جهت پاسخ گویی به این نیازها هستیم.

شایان ذکر است: مدرسه عالی مطالعات اسلام و غرب به عنوان یکی از مدارس پیوسته جامعه المصطفی فعالیت رسمی خود را از سال تحصیلی ۹۸-۹۹ و با پذیرش طلاب در مقطع کارشناسی فقه و معارف اسلامی و کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی آغاز کرده است. رویکرد آموزشی مدرسه، آموزش علوم حوزوی به زبان انگلیسی و توجه ویژه به نیازهای معرفتی و عملی جهان غرب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha