سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اربعین

حوزه/تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دو ملت ایران و عراق باید خود را رسول اربعین بدانند و در ترویج آن گام بردارند و علاوه براین این حرکت را فرامذهبی بدانند چرا که امام حسین علیه السلام متعلق به جهان بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه احمد احمدی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در سالن علامه طباطبایی (ره) سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر برگزار شد، اظهار داشت: اربعین تجلی هم‌بستگی دوستداران حسینی از سراسر عالم است و بزرگ‌ترین همایش سیاسی، اسلامی جهان اسلام است که هیچ جریانی نمی‌تواند مشابه آن را برگزار کند.

وی ادامه داد: اربعین حلقه‌ای وصلی است که انقلاب حسینی را به انقلاب مهدی (عج) را متصل می‌سازد و در این میان ایران اسلامی و عراق نقش خویش را در دایره و حلقه وصل این دو انقلاب ایفا کنند.

احمدی افزود: در حال حاضر ایران و عراق بخشی از جغرافیای دنیای اسلام را تشکیل می‌دهند و شایسته است در مسیر تمدن اسلامی مجاهدت کرده و به‌خوبی به جهانیان ارائه کنند.

وی تصریح کرد: حماسه اربعین در جغرافیای عراق رخ می‌دهد و باید عراق در مدار کربلا و در بستر حسینی به رشد و تعالی برسد تا بتواند میزبانی شایسته برای امام زمان (عج) باشد.

تحلیلگر مسائل سیاسی افزود: علاوه بر این در ساختن عراق برای ظهور حضرت (عچ) باید کارکرد و تلاش‌هایی در راستای کادر سازی صورت بگیرد.

وی بابیان این‌که مردم ایران و عراق در طول تاریخ دوست دار اهل‌بیت (ع) بوده‌اند، تأکید کرد: این دوستداری در قیام مختار دیده شد و باید این رویه در طول تاریخ ادامه پیدا کند.

احمدی ابراز داشت: حماسه اربعین باید روزبه‌روز در راستای تمدن‌آفرینی کارآمدتر شود و در این مسیر باید فلسفه‌ای اربعین حکیمانه شناخته‌شده و شناسانده شود.

وی ادامه داد: دو ملت ایران و عراق باید خود را رسول اربعین بدانند و در ترویج آن گام بردارند و علاوه بر این حرکت اربعین را فرامذهبی بدانند چراکه امام حسین متعلق به جهان بشریت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha