شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ آزمون سالانه حفظ قرآن حوزه همدان

حوزه/ مدیرموسسه دارالتحفیظ الهادی(ع) از آغاز ثبت نام طرح ملی احسن الحدیث در کشور

حجت الاسلام حسن عزیزی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز با اشاره به آغاز ثبت نام طرح ملی احسن الحدیث در کشور، اظهار داشت: ثبت نام سومین دوره طرح ملی احسن الحدیث ویژه حافظان بیش از ۱۵ جز قرآن از سراسر کشور، در موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی آغاز شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: دوره مجازی مکالمه قرآنی «طرح ملی احسن الحدیث» که از شاخص ترین طرح های موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) است به صورت سراسری از تمام کشور برای حافظان بالای ۱۵ جز برگزار می‌شود.

مدیرموسسه دارالتحفیظ الهادی(ع) با بیان اینکه برای بکاربستن آیات قرآن و یادگیری لغات قرآن به تنهایی در زندگی کفایت نمی کند، تصریح کرد: علاوه بر این باید کاربرد آیات را دانست تا بتوانیم در مشکلات، استدلالات و حتی در تکلم روزمره از آیات نورانی قرآن استفاده کرد.

وی نوع نگاه تکلم به وسیله آیات قرآن کریم را نگاه تازه ای در زندگی ندانست و بیان داشت: تکیه بر آیات قرآن با مردم تکلم کردن، همچنین استدلال آوردن در زندگی ها اتفاق تازه ای نبوده اما اتفاقی است که فراموش شده چرا که در احوالات یکی از اصحاب اهل بیت به نام " فضه " که خادمه حضرت زهرا(س) بود آمده است که ۲۰ سال با آیات قرآن کریم تکلم می کرد.

حجت الاسلام عزیزی با اشاره به اینکه طرح ملی احسن الحدیث از سال ۹۶ به صورت رسمی آغاز شده است، ابراز کرد: برای سهولت دسترسی تمامی مخاطبان از سراسر کشور  هفته ای یک مرتبه (یک ساعت و نیم) در فضای پیام رسان های داخلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه حفظ حداقل ۱۵ جز از قرآن کریم، شرایط حضور در این دوره است، عنوان کرد: این طرح در طول سال یک بار ثبت نام دارد و علاقه مندان فقط تا پایان مهر ماه سال جاری فرصت دارند تا جهت ثبت نام " نام و نام خانوادگی خود و کلمه احسن الحدیث " را به شماره ۰۹۹۱۰۹۹۱۷۹۱ ارسال کنند.

مدیرموسسه دارالتحفیظ الهادی(ع) در پایان ابراز کرد: موسسه قرآنی دارالتحفیظ الهادی(ع) بزرگترین مرکز تخصصی حفظ و تثبیت روزانه قرآن کریم در جنوب کشور به شمار می رود که توسط طلاب جوان حافظ قرآن اداره می شود، همچنین طرح ملی احسن الحدیث نیز توسط نخبگان و حافظان قرآن همین مجموعه ابداع شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • صدیقه فاطمی تبار IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۶
    0 0
    خیلی عالی این طرح
  • صدیقه فاطمی تبار IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۳
    0 0
    این طرح عالی هست