پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محسن الویری

حوزه/مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم با بیان این که پیاده روی اربعین باید مردمی بماند، گفت: خبرگزاری اربعین برای مدیریت اخبار این حماسه لازم است البته روح اربعین نباید از زیارت خالی شود..

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام محسن الویری ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در سالن علامه طباطبایی (ره) سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر برگزار شد، با بیان این که پیوند عمیق دینی بین دو کشور عراق و ایران وجود دارد، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت تمدنی اربعین باید مورد توجه باشد و این مراسم میلیونی که به معنای واقعی کلمه مردمی است باید مردمی هم بماند.

حجت الاسلام الویری افزود: علاوه بر این کارکرد انسجام بخشی، اخلاقی و تعمیق معنویت و معرفت افزایی و اعتماد به نفس بخشی در مراسم اربعین مورد تاکید باشد.

وی ادامه داد: اربعین نقطه تلاقی منافع ملی دو کشور ایران و عراق است که با حمایت مردمی و زمینه سازی برای نزدیکی بیشتر موجب دست یابی هر دو کشور به منافع مشترک در منطقه خواهد شد.

مدیر گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم بیان داشت: راهپیمایی اربعین استمرار تداوم عاشورا است که مردم مسلمان از جای جای دنیا برای تداوم بخشیدن به عاشورا در این حرکت عظیم شرکت می‌کنند.
وی ادامه داد: خبرگزاری اربعین برای مدیریت اخبار این حماسه لازم است البته روح اربعین نباید از زیارت خالی شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha