جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعید روستاآزاد، معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حوزه/معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بر اهمیت حضور در پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: حضور در این پیاده‌روی موجب تغییر نگرش و بینش افراد می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید روستا آزاد ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی نقش پیاده‌روی اربعین در روابط ایران و عراق که در سالن علامه طباطبایی (ره) سالن همایش‌های بین‌المللی غدیر برگزار شد، اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین چند ده‌میلیونی مردم برمحور انسجام و حب الا مام است چراکه مؤمنین نسبت به امام حسین (ع) علاقه ویژه‌ای دارند.

وی حضور در این پیاده‌روی را موجب تغییر نگرش و بینش دانست و تصریح کرد: همه افرادی که در مراسم تاسوعا و عاشورای کشورمان شرکت می‌کنند باید در مراسم اربعین هم شرکت کنند.

 حجت‌الاسلام والمسلمین روستا آزاد تشکیل قرارگاه اربعین در قم را موردتوجه قرارداد و افزود: سال گذشته ۱۴۰ هزار نفر در این قرارگاه پذیرایی شدند و امسال بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۳۰۰ هزار نفر پذیرایی خواهند شد.

وی به فضای عراق در این روزها اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته در عراق موضوع پاسخگویی احکام و اقامه نماز جماعت موردتوجه نبود ولی با توجه به اقداماتی که توسط مبلغان ایرانی انجام شد این موضوع موردتوجه قرارگرفته است.

معاون دفتر تبلیغات به برنامه‌های دفتر تبلیغات حوزه‌های علمیه برای اعزام مبلغین اربعین پرداخت و بیان داشت: مبلغانی برای کودکان و نوجوانان به مراسم اربعین حسینی اعزام می‌شوند و علاوه بر این دوره‌های متعددی برای مبلغان اربعین برگزارشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha