جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معنویت، راه درمانی برای بیماران در بیمارستان های کنیا

حوزه/ بیمارستان ملی کنیاتا در نایروبی دو سالن کلیسا و یک مسجد دارد و به گفته پزشکان و پرستاران این اماکن به عنوان درمان معنوی در تمامی روزهای هفته مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از standardmedia ، بیمارستان ملی کنیاتا در کشور آفریقایی کنیا اقدام به ایجاد دو سالن جداگانه کلیسا و مسجد برای پیروان ادیان اسلام و مسیحیت کرده است تا بیماران، ملاقات کنندگان، پزشکان و کارکنان بیمارستان فضایی برای اقامه نماز و عبادت داشته باشند.

عبادتخانه این بیمارستان در یک گوشه ساکت به دور از فضای پرسر و صدا و شلوغ بیمارستان ساخته شده است.

یک مسجد برای مسلمانان و دو عبادتگاه جداگانه برای مسیحیان کاتولیک و پروتستان در این بیمارستان ایجاد شده است. پزشکان می گویند که فضای عبادتگاه در التیام بیماران نقش موثری داشته است.

دکتر زیپورا علی  یک پزشک بخش مراقبت ویژه و مدیر اجرایی انجمن مراقبت های تسکینی بیمارستان معتقد است که معنویت به ویژه برای بیمارانی که از دردهای مزمن رنج می برند برای بهبود بسیار موثر است.

دکتر علی افزود: ما با پرستاران و سرپرستان کار می کنیم ، و به آنها در مورد اهمیت مراقبت معنوی برای تکمیل مراقبت های پزشکی آموزش می دهیم.

 رحمت کمائو ، یک پرستار ارشد در نایروبی ، می گوید که وی پایان نامه خود را در مورد نیازهای معنوی در بیماران مبتلا به سرطان بزرگسال انجام داده و دریافته که معنویت مهمترین وسیله مقابله برای بیشتر بیماران است.

کریستابل اکو ، یک پرستار نیز می گوید: وقتی افراد با موقعیت هایی روبرو می شوند که قادر به کنترل آن ها نیستند تمایل دارند به دنبال خدایی باشند که به عقیده آنها می تواند همه چیز را تغییر دهد.

 یکی از پرستاران توضیح می دهد که حتی اگر کلیساها همیشه یکشنبه ها برای ارائه خدمات به مردم باز باشند ، در بیمارستان این مکان ها در طول روزهای هفته به یک نقطه توقف دائمی برای بیماران و خانواده هایی که با اضطراب بیماری ها سر و کار دارند تبدیل می شوند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha