سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
افتتاح اولین دوره تخصصی سطح 3 کلام در حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر دوره تخصصی کلام حوزه علمیه کرمانشاه از افتتاح اولین دوره تخصصی سطح ۳ کلام تطبیقی در حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت الاسلام حسین صدیقی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با اشاره به اهمیت افتتاح اولین دوره تخصصی سطح ۳ کلام تطبیقی در غرب کشور، گفت: امروزه مهمترین چالش‌های ذهنی جامعه با مسائل کلامی گره خورده؛ از اینرو بر طلاب علوم دینی لازم است تا با کسب تخصصهای لازم آمادگی جوابگویی به این پرسشها را داشته باشند.

مدیر دوره تخصصی کلام حوزه علمیه کرمانشاه با بیان اهمیت وجود نگهبانان عقاید و فرهنگ اسلام از زبان مبارک امام صادق(ع) که فرمودند: «عُلَمَاءُ شِیعَتِنَا مُرَابِطُونَ فِی الثَّغْرِ الَّذِی یَلِی إِبْلِیسَ وَ عَفَارِیتَهُ...، افزود: ماندگار و پویایی اسلام ناب محمدی(ص) و حفظ آئین دین خدا؛ سنت نبوی(ص)، ولایت علوی(ع) و سرزندگی مکتب تشیع و انقلاب اسلامی، مرهون علمای ربانی و در عصر ما، امامین انقلاب بوده است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین دوره هایی در حوزه علمیه کرمانشاه، منشأ خیرات و برکاتی برای تحکیم مبانی اعتقادی در این استان خواهد بود، گفت: وضعیت خاص منطقه و تنوع مذهبی و لزوم تقویت بنیان های اعتقادی طلاب علوم دینی در برابر شبهات و هجمه های فرهنگی و تاکیدات نماینده ولی فقیه، مزید بر ایجاد دوره گردید.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه در خصوص راه اندازی دوره تخصصی کلام از حدود یک سال پیش صحبت هایی با موسسه عالی امام صادق(ع) تحت اشراف آیت الله العظمی سبحانی صورت گرفت، گفت: با عنایت معظم له و همکاری شورای گسترش حوزه های علمیه و حمایت مدیریت حوزه استان؛ مجوز برگزاری دوره سطح سه کلام تطبیقی در کرمانشاه صادر و اولین دوره آن در سال تحصیلی جاری آغاز به کار کرد.

وی در ادامه افزود: در این دوره ۱۷ نفر از فضلا و نخبگان حوزوی از سطح استان پذیرش شده و بحمدالله با جدیت و انگیزه وافر مشغول فراگیری مباحث کلامی شده اند.

مدیر دوره تخصصی کلام حوزه علمیه کرمانشاه در پایان اظهار داشت: مدت تحصیل در این دوره ۳ سال خواهد بود و دانش پژوهان پس از نگارش پایان نامه و دفاع از آن، موفق به دریافت دانش نامه سطح ۳ (کارشناسی ارشد) کلام تطبیقی از موسسه امام صادق(علیه السلام) قم خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha