چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
اربعین

حوزه/ همزمان با سراسر کشور، حرکت کاروان زوار اربعین حسینی از استان کردستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، همزمان با آغاز حرکت کاروان های زوار اربعین حسینی در سراسر کشور،  روزهای گذشته زوار اربعین حسینی کردستان راهپیمایی خود را به سمت کربلای معلی شروع نموده اند.

اولین کاروان زوار این استان، کاروان زائرین اربعین از شهرستان بانه بود.

اساتید، طلاب و حوزویان مدارس علمیه سطح استان کردستان نیز در روزهای آینده سفر معنوی خود را به سمت سرزمین کربلای معلی شروع خواهند کرد.

براساس پیش بینی های انجام شده بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید، طلاب، روحانیون برادر و خواهر استان کردستان در این راهپیمایی بزرگ شرکت خواهند کرد.

بیش از ۹۰ درصد ناوگان اتوبوسی استان کردستان در طول ۱۷ روز طرح ستاد اربعین به زائران خدمات ارائه می دهند.

از سویی دیگر طبق برنامه ریزی های انجام شده، بیش از ۲۸۰ نفر از پرسنل نیروی انتظامی استان کردستان برای ایجاد نظام و امنیت به مرزهای خروجی کرمانشاه و ایلام اعزام می شوند.

همچنین از روزهای گذشته موکب های اربعین حسینی کردستان که ۱۹ موکب می باشد ایجاد شده اند.

از این تعداد موکب؛ ۱۴ عدد آنها در استان کردستان و محل تردد زوار حسینی؛ ۱ موکب در مرز خسروی استان کرمانشاه و ۴ موکب دیگر در کربلای ملعی برپا خواهد شد.

۵۰۰ نفر از مردم استان کردستان برای خدمت رسانی به زوار حسینی به موکب های کربلا اعزام خواهند شد.

مسئولان ستاد اربعین حسینی پیش بینی کرده اند که امسال بیش از ۲۰ هزار نفر از مردم کردستان در مراسم عظیم راهپیمایی اربعین حسینی شرکت خواهند کرد.

استان کرمانشاه به علت موقعیت خاص جغرافیایی خود، محل عبور زوار اربعین دگیر استانهای کشور و نیز زوار کشور جمهوری آذربایجان خواهد بود، لذا مسئولان تمام امکانات پذیرایی و اسکان را برای این زائران مهیا کرده اند.

از سوی دیگر ادارات و مسئولان استان کردستان در چهارمین ستاد اربعین حسینی که روز شنبه برگزار گردید از اعزام اتوبوس، آمپولانس، لودور، جرثقیل و... به محورهای مواصلاتی کردستان، مرز خسروی در استان کرمانشاه و نیز کربلا خبر داده اند.

گزارش: غلامرضا آیین مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha