پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
همایش روحانیون مستقر

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: امروز باید در فضای استان همدان یک جبهه منسجم فرهنگی تبلیغی رقم زده شود چراکه امروز دشمن به صورت جبهه در مقابل ما صف‌آرایی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت‌الاسلام هادی نظیری، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان در هم‌اندیشی روحانیون مستقر در استان، اظهار کرد: روحانیون مستقر در روستاها و شهرستان‌های استان توانستند نقش مؤثری را در امر تبلیغ ایفا کنند چراکه حضور عالم در یک روستا، منطقه و شهر دارای تأثیرات مطلوب در محیط دارد.

وی ادامه داد: در آشنا کردن مردم با اهداف نظام جمهوری اسلامی و قرار دادن آنها در مسیر انقلاب اسلامی، روحانیون نقشی مهمی داشتند و  تلاش در ایجاد اتحاد و انسجام در فضای شهری و روستایی فعالیت در پایگاه‌های سلامت اجتماعی از جمله اقدامات آنهاست.

 حجت‌الاسلام نظیری ابراز کرد: روحانیون مستقر نقشی فراتر از امام مسجد و امام روستا را دارند و شاهد اقداماتی مانند هم‌افزایی بین مردم و پای کار آوردن مسئولین که به دلیل کمبود روحانی، برخی از روحانیون فعال چندین روستا را به صورت همزمان پوشش تبلیغی می‌دهند.

وی عنوان کرد: امروز باید در فضای استان همدان یک جبهه منسجم فرهنگی تبلیغی رقم زده شود، چراکه امروز دشمن به صورت جبهه در مقابل ما صف‌آرایی کرده لذا فضای تبلیغی در مواجه با آن باید به صورت تشکیلاتی عمل کند و سازمان‌دهی شود.

مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در عملیات محرم که پشت سر گذاشتیم فضای تبلیغی و فرهنگی دارای رشد کمی و کیفی بوده و. در تبیین بیان گام دوم، تلاش مبلغین جهت اتخاذ تدابیری برای اجرایی کردن بیانیه در فضای روستاها و شهری قابل تقدیر است

وی ادامه داد: در عملیات اربعین نیز مبلغین عضو کمیته فرهنگی در شهرستان خود هستند و نقش ممتاز و بی‌بدیل در اربعین امسال خواهیم داشت درحایکه در سال‌های گذشته حضور طلبه به صورت فعال در ایستگاه‌های استان مشاهده نمی‌شد.

وی تصریح کرد: با توجه به افزایش ایستگاه‌های صلواتی و همکاری ستاد اربعین استان و مسئولین ایستگاه‌ها بستر مناسبی برای فعالیت فرهنگی تبلیغی به صورت گسترده در ایستگاه‌ها ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام نظیری گفت: امسال شاهد حضور فعال طلبه‌ها در ایستگاه‌های صلواتی خواهیم بود که با یک برنامه منسجم که محدود به اقامه نماز جماعت و ارائه مشاوره نخواهد بود، حضور فعال و اثرگذار روحانیون برای ایفای نقش در انتقال پیام قیام امام حسین علیه‌السلام را ایفا خواهند کرد.

وی تأکید کرد: با وجود ظرفیت بالای اربعین و ایستگاه‌هایی که با زحمات بسیار برپا می‌شود، لازم بود که طلاب بستری را در این فضا فراهم کنند که زائرینی که در ایستگاه‌ها توفق دارند، پیام عاشورا در ابعاد مختلف به زائر منتقل شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha