پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام حسین احمری، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی خراسان رضوی

حوزه/ مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی خراسان رضوی با اشاره به رسالت سنگین مبلغان حوزه خراسان در اربعین، گفت: در زمینه حماسه اربعین که امت ها از ادیان مختلف در آن حضور دارند شایسته است روحانیون به طور دقیق به ایفای وظائف تبلیغی خود بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین حسین احمری، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی خراسان رضوی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد در حاشیه مراسم اعزام مبلغان این حوزه به پیاده روی اربعین گفت: بحمدالله تلاش های چند ماهه کمیته فرهنگی اربعین استان به بار نشست و یک گروه از روحانیون به این سفر تبلیغی اعزام شدند تا در موکب ها و اماکن در خدمت زائران باشند.

وی با بیان این که در میان اعزام مبلغ، کمیته فرهنگی، تعداد بیشتر را حوزه علمیه خراسان به خود اختصاص داده است که به مناطق تبلیغی اعزام شده و در اماکن پرجمعیت همچون مسجد کوفه و سهله، حرم های شریف و مسیر نجف به کربلا مشغول خدمت می شوند، عنوان کرد: در این مناطق زمینه تبلیغ فراهم است و این مبلغان بنا به تعبیر پیامبر گرامی اسلام(ص) «طَبِیبٌ دَوَّارٌ بِطِبِّهِ» هستند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در خراسان رضوی ادامه داد: مبلغان در زمینه های مختلف همچون قرائت نماز جماعت، پاسخگویی مسائل شرعی و اعتقادی، تبیین فلسفه قیام عاشورا، ترویج اسلام ناب محمدی و ... مشغول امر مقدس تبلیغ خواهند شد و به زائرین سیدالشهدا(ع) خدمت رسانی می کنند.

وی با اشاره به رسالت سنگین مبلغان حوزه علمیه خراسان در حرکت جامعه ساز جهانی اربعین، ابراز کرد: طبیعتا هرکجا که نیاز احساس شود، روحانیون وظیفه دارند تا در صحنه حضور پرشوری داشته باشند و در زمینه حماسه بزرگ و جهانی اربعین که امت از ادیان مختلف در آن حضور دارند، شایسته است که روحانیون به طور دقیق به ایفای وظائف تبلیغی خود بپردازند.

مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی در خراسان رضوی در پایان ابراز کرد: خداوند زحمات و خدمات مبلّغان دینی که بدون چشم داشت و بهره مالی به دنبال انجام وظیفه شرعی خود هستند را بی پاسخ نمی گذارد، بلکه این خدمات در دنیا برگشت چند برابری دارد و ارزش آن در آخرت قابل توصیف نیست.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha