جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام استادی

حوزه/ مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر بجنورد، دانشگاه محل تضارب آرا و محیط اندیشه‌ و فکر معرفی کرد و گفت: دانشجو باید سیاسی باشد، اما سیاست زده و ابزار دست جناح‌های سیاسی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد استادی، امروز در آیین گشایش این دفتر، با اشاره به رسالت‌های نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دانشگاه نقطه اساسی هر جامعه و کشوری است، اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح شده و به‌تبع آن اگر دانشگاه فاسد بشود جامعه فاسد می‌شود.

وی افزود: بر این اساس دانشگاه‌ها در راستای اصلاح و ارتقای جامعه نقش حیاتی بر عهده دارند و در این راستا اساتید و دست‌اندرکاران دانشگاه‌ها باید رسالت خود را به‌خوبی ایفا کنند.

حجت‌الاسلام استادی خاطرنشان کرد: قرآن کریم می‌فرماید معلمان نقش تعلیم و تربیت را بر عهده دارند، اما اگر تنها به سراغ تعلیم رفته و در کنار آن تربیت و معنویت نداشته باشیم جامعه‌ای پر از آسیب‌های اجتماعی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ثمره علم مادی تنها آسایش است، اما آسایشی که در کنار آن آرامش نباشد لذت ماندگاری نخواهد داشت بلکه باید آرامش و آسایش در کنار هم باشند تا هم در این دنیا و هم در آخرت سعادتمند شویم.

حجت‌الاسلام استادی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری ارتقای فکر دینی در بدنه دانشگاهی است و یکی از رسالت‌های اصلی نهادهای فرهنگی در دانشگاه‌ها هم همین موضوع است.

وی با بیان اینکه طبق این هدف و آرمان وظایفی بر عهده نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها گذاشته‌اند، اظهار کرد: دانشگاه محل تضارب آرا و محیط اندیشه‌ و فکر است، ازاین‌رو ما برای تحقق این هدف باید همه فکرها و اندیشه‌ها را پوشش دهیم.

حجت‌الاسلام استادی خاطرنشان کرد: در این زمینه یکی از کارهای اساسی در دانشگاه‌ها برپایی کرسی‌های آزاداندیشی است تا هر کس با هر تفکری آزادانه بتواند فکر خود را ارائه دهد و ما اگر این مهم را به‌درستی اجرایی کنیم به بسیاری از دستاوردها می‌رسیم.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت اساتید برای نیل به این هدف، افزود: بازوی اصلی نهاد و کارهای فرهنگی و اسلامی در دانشگاه‌ها اساتید هستند، اگر اساتید کمک کنند نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها می‌توانند برنامه‌های خود را به‌خوبی انجام دهند، اما به تنهایی کار به پیش نمی‌رود.

حجت‌الاسلام استادی اضافه کرد: بر این اساس از اساتید انتظار داریم کمک کرده و در این راستا هر طرح و پیشنهادی که دارند ارائه دهند تا برنامه‌های شایسته‌ای در دانشگاه اجرایی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اندیشه سیاسی در دانشگاه، افزود: دانشجوی ما باید سیاسی باشد، اما سیاست زده و ابزار دست جناح‌های سیاسی نباشد.

حجت‌الاسلام استادی با اشاره به اینکه تبیین مسائل سیاسی و اجتماعی و فرهنگی یکی از رسالت‌های اصلی نهاد رهبری است، اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای فعالیت کنیم که دانشجویان دانشگاه کوثر در تراز انقلاب اسلامی باشند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر بجنورد با بیان اینکه ما باید زمینه‌ساز ظهور امام زمان (عج) باشیم، گفت: این مهم جز با تحقق تمدن نوین اسلامی حاصل نمی‌شود و یکی از پایه‌های اساسی تمدن نوین اسلامی هم دانشگاه‌ها هستند؛ ازاین‌رو باید به دانشگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در این راستا باید به فرمایشات رهبری به عنوان دیدبان انقلاب عمل کنیم تا آرمان‌های نظام محقق شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha