جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا از تاسیس و موسسه علمی و فرهنگی وابسته به حوزه علمیه قزوین در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، عصر امروز در دیدار با مدیر کل ارشاد و مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان قزوین، با اشاره به پیشینه درخشان استان، بویژه حوزه علمیه این شهر گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین، معظم له از علما و شخصیت های برجسته ای که روزگاری در این شهر بوده اند به نیکی یاد کردند، ولی متاسفانه هنوز این چهره های برجسته به مردم و جوانان معرفی نشده اند.

وی خاطرنشان کرد: حوزه علمیه قزوین در گذشته از چنان سابقه درخشانی برخوردار بود که به نوعی سکوی طلابی بود که قصد عزیمت به حوزه علمیه نجف اشرف را داشتند، ولی درحال حاضر با آن سابقه قبلی فاصله دارد که باید همه دست اندرکاران و فرهیختگان در جهت ارتقا ء و پیشرفت حوزه استان تلاش کنند.

مدیر حوزه علمیه قزوین، موضوعات فرهنگی را اولویت همه برنامه ها دانست و  اظهارکرد: جلسات شورای فرهنگ عمومی با جدیت دنبال شود و حوزه علمیه قزوین نیز با تمام ظرفیت آماده همکاری با اداره کل ارشاد اسلامی در زمینه های فرهنگی است.

وی همچنین به نقش مهم کانون های فرهنگی و هنری مساجد اشاره و بیان کرد: تقویت و جایگاه مساجد  مانع بروز آسیب های اجتماعی است.

 حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا همچنین از تاسیس و موسسه علمی و فرهنگی وابسته به حوزه علمیه قزوین در آینده نزدیک خبرداد.

 برگزاری کلاس های خوشنویسی و نویسندگی در مدارس

مهندس اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین هم گفت:حوزه علمیه قزوین خوشبختانه چهره های برجسته و درخشانی را به کشور معرفی نموده که نباید به سادگی از کنار نام این بزرگان بگذریم.

مدیر کل ارشاد اسلامی استان قزوین همچنین از برگزاری کلاس های خوشنویسی و نویسندگی برای طلاب مدارس علمیه قزوین خبر داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha