جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین حسین بنیادی

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: پیروی از انبیای الهی و حضرات معصومین راه را برای انسان باز می کند و بصیرت انسان را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه  حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار داشت: تمام ابزار فهم و آگاهی برای انسان در آیات قرآن کریم ذکر شده است و اگر انسانی از اندیشه، نعمات و ابزاری که به وی عطا شده است استفاده نکند، از هدایت خداوند گله مند نباشد؛ چرا که با وجود تمامی بسترهای هدایت، انسان با انتخاب خودش مسیر ضلالت را طی کرده است.

دبیر مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: گاهی خداوند انسان ها را مستقیم هدایت می کند و گاهی نیز ابزار هدایت را در اختیار انسان قرار می دهد و لذا تمامی ابزار هدایت اعم از انبیا و رسولان الهی، راه های سعادت و… با تمامی بسترهایش موجود است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: انسان هیچگاه نمی تواند با توجه به فراوانی ابزار فهم و سعادت و هدایت از خداوند طلبکار باشد؛ انسان باید با تمام وجود قدرت تفکر و تعقل خود را به کار بگیرد تا در صراط مستقیم و طریق حق گام بردارد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تاکید کرد: امام کاظم علیه السلام در خصوص شخصی به نام هشام بن حکم می فرماید این شخص ناصر و یاور ما اهل بیت(ع) است با لسان و قلب و اعضا و جوارحش مطیع محض ما می باشد. سپس در ادامه می فرماید یا هشام همانا خداوند دو حجت برای انسان قرار داده که اعم از حجت های ظاهری و حجت باطنی که باید به آن ها توجه داشته باشد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: حجت های ظاهری همان رسولان الهی، انبیاء و ائمه معصومین هستند و انسان باید حقیقت را از زبان این حجت های الهی بشوند و سرنوشت پیروان و مطیعان این حجت ها را در تاریخ مورد مطالعه قرار بدهد و با سرنوشت عدم اطاعت کنندگان و معاندین این حجت های الهی قیاس نماید.

وی در ادامه گفت: در جنگ صفین تا زمانیکه سپاهیان اسلام مطیع امام بودند، پیروز میدان نبرد شدند اما زمانیکه عده ای به سبب حیله عمروعاص، بنای نافرمانی با امام را گذاشتند، پیروزی جنگ به حکمیت کشیده شد و مالک اشتر مجبور به برگشت از خیمه دشمن شد.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی افزود: جنگ بدر و احد نیز از نمونه های بارز سرنوشت اطاعت کنندگان و عدم اطاعت کنندگان از حجت خداست، به گونه ای که در جنگ بدر با اینکه سپاه اسلام از نظر تعداد در اقلیت بودند اما توانستند به سبب اطاعت از حجت خدا بر دشمن غلبه کنند اما در جنگ احد به سبب عدم اطاعت، عده ای تنگه احد را رها نموده و دشمن توانست با فرصتی که به دست آورده بود به سپاه اسلام ضربه وارد نماید.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطرنشان کرد: پیروی از انبیای الهی و حضرات معصومین راه را برای انسان باز می کند و بصیرت انسان را افزایش می دهد.

وی تأکید کرد: حجت باطنی همان عقل و اندیشه انسان است که باعث می شود انسان با تکیه بر عقول خود مسیر هدایت را طی نماید.
حجت الاسلام بنیادی اضافه کرد: انسانی که بتواند با عقل و خرد خود تقوای الهی را به دست آورد، همیشه راه های پیروزی برای او مفتوح خواهد بود، اما گناهکاران و خطاکاران در همه حال با درهای بسته مواجه خواهند شد.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: تقوا در عمل، مهم ترین نوع تقوی است و باید فکر انسان به گونه ای باشد که مقدمه گناه خارجی نشود.

وی خاطر نشان کرد: تقوا در گفتار و حساسیت داشتن به آبرو و حیثیت دیگران و اسرار مردم از جمله اموری است که انسان با تقوا به آن مقید است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی در پایان گفت: اصحاب عاشورایی در یک شب به این مقام نرسیدند، بلکه در زندگی خود اهل رعایت بودند و در بزنگاه تاریخی واقعه کربلا، با تقوایی که داشتند، توانستند جزو اصحاب سیدالشهداء شوند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha