پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آية الله المقتدائي يتفقد مركز إعلام الحوزة العلمية بقم المقدسة

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری حوزه خواهران گفت: تجربه نشان داده رشد طلبه خواهر از برادران بیشتر است. نمونه آن هم زیاد است. پایان نامه های خواهران علمی و تألیفات آنها قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مقتدایی، در دیدار اعضای شواری سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران با حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: در رژیم گذشته حوزه ای به نام حوزه علمیه خواهران وجود نداشت و خواهران به صورت جمعی هیچ گاه درس طلبگی نداشتند؛ ممکن بود خواهری به خاطر علاقه درس طلبگی بخواند.

عضو خبرگان رهبری گفت: بعد از پیروزی انقلاب با ابتکار امام راحل برای خواهران مانند برادران حوزه علمیه راه اندازی شد. جامعه الزهرا  درقم راه اندازی شد و خودشان هیئتی مؤسسی مشخص کردند و  تا به این سالها رسید.

وی بیان داشت: بعدها در شورای عالی حوزه، جلسه ای تشکیل شد و قرار شد حوزه های علمیه خواهران شکل بگیرند و فقط این حوزه در قم نباشد و مسئول آن مرحوم آیت الله شرعی بود.

این عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: الان به جایی رسیده که به لطف خدا بیش از 450 حوزه علمیه خواهران راه اندازی شد و حوزه ای زنده و پویا  است و طلاب مشغول یادگیری علوم دینی هستند.

آیت الله مقتدایی گفت: تجربه نشان داده رشد طلبه خواهر از برادران بیشتر است. نمونه آن هم زیاد است. پایان نامه های خواهران  علمی است و تألیفات آنها قابل توجه است.

عضو خبرگان رهبری گفت: وقتی این حوزه گسترش پیدا کرد در شورای عالی حوزه قرار شد، تشکیلاتی برای اداره این حوزه ها شکل بگیرد که جدای از سیاست عالی، سیاست گذاری این حوزه را به عهده بگیرند و این مقدمه برای شکل گیری شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران شد والان دایر است.

وی بیان داشت: آیات بوشهری، اعرافی بنده، حجج الاسلام و المسلمین ربانی، رئیس مرکز خدمات، مدنی، مدیر جامعه الزهر و بهجت پور، رئیس حوزه های علمیه خواهران، عبداللهی مسئول دبیرخانه، خانم ها،‌ مصطفوی،علاسوند و راستی از مدرسین حوزه علمیه خواهران از اعضای این شورای می باشند.

این عضو شورای سیاست گذاری حوزه علمیه خواهران افزود: هدف هماهنگی سازی بین این شورای و حوزه های علمیه خواهران است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha