جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار سلیمانی

حوزه/ سردار سلیمانی با تاکید بر این که ملت ایران در برابر اقدامات کینه توزانه آمریکا به خوبی ایستاده است، تصریح کرد: اگر الگوی ایران اسلامی برای ملت‌های مسلمان به خوبی تبیین شود، دیگر جایی برای جولان سلطه گرانه اروپا و آمریکا باقی نخواهد ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، سردار غلامرضا سلیمانی، رئیس سازمان بسیج مستضعفان شب گذشته در مراسم چهارمین سالگرد شهادت شهید همدانی پیروزی انقلاب اسلامی را یک حادثه عظیم در طول تاریخ بشریت عنوان کرد و گفت: با وجود آن که همه نهاد ها و سیستم های اطلاعاتی استکبار تاکید کرده بودند که شاه پایدار خواهد بود اما ملت ایران توانست بر طاغوت غلبه کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان افزود: دشمنان انقلاب و در راس آن آمریکا در این مدت، ساکت نبودند  و در تلاش بودند تا از تثبیت و ادامه انقلاب جلوگیری کنند و در این راه هم از هیچ کاری دریغ نکردند.

وی با تاکید بر این که انقلاب اسلامی هندسه قدرت در جهان را بر هم زد ابراز داشت: پیروزی انقلاب اسلامی دارای دستاوردهای عظیمی بود که یکی از آن ها تغییر آرایش قدرت در جهان بود.

سردار سلیمانی یادآور شد:  زمانی که آمریکا و شوروی در دوران پس از جنگ جهانی دوم با ایجاد حق وتو شکل و شمایل جدیدی از قدرت ایجاد کرده بودند، امام خمینی(ره) ‌ با انقلاب اسلامی و همراهی شهدا تغییری عظیم در هندسه قدرتی جهان ایجاد کرد.

وی انقلاب اسلامی را ادامه دهنده راه کربلا عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر برخورد های مسالمت‌ آمیز و برگرفته از راه عاشورا و حماسه کربلا در جهان راهی جدید را ایجاد کرد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان تصریح کرد: امام خمینی(ره) با این حرکت خود نشان داد که با تکیه بر قرآن و ادامه راه عاشورا می‌توان اتفاقات بزرگی را در جهان ایجاد کرد و رقم زد.

وی با بیان این که انقلاب قدرتی را در دنیا ایجاد کرد که حتی تکنولوژی ‌های هسته‌ای پیچیده نیز نمی‌تواند با آن مقابله کند اظهار داشت: وقتی دشمن متوجه شد که در برابر ملت ایران نمی توانند ایستادگی کنند و در زمانی که ملت ایران به دنبال سازندگی بودند دشمن جنگ را علیه ما آغاز کرد.

سردار سلیمانی به حضور مردم در تمام صحنه ها اشاره کرد و گفت: علیرغم توطئه ‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی اما شاهدیم که با وجود بصیرت مردم و علم آنها دشمن هیچ گاه نتواسنته است به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه در طول ۴۰ سال گذشته شاهد شکست‌های پی‌ در پی استکبار در مقابل ملت ایران بوده ایم، یادآور شد: مستکبران نه تنها نمی‌توانند به پیروزی دست پیدا کنند، بلکه شاهد شکست‌ های بیشتری از جانب آن ها خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان این پیروزی ها را مرهون خون شهدا دانست و ابراز داشت: به برکت خون شهدا امروز ملت ایران در حوزه مقاومت به یک الگو در جهان تبدیل شده است.

وی، راهبرد ایستادگی و مقاومت در برابر سیاست آمریکا را مورد نظر رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: کشور در دو سال گذشته بر اساس سیاست و نظر رهبری پیش رفت و علیرغم همه مشکلات بازهم ایستادگی کردند و صحنه را ترک نکردند.

سردار سلیمانی، انتخاب ایران به عنوان الگویی برای ملت های آزادیخواه جهان را از برکات انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: ناتو در سوریه با وجود این که تصمیم به حمله گرفته بود، اما زمانی که دید ملت سوریه، مردم ایران را الگوی خود قرار داده اند از تصمیم خود عقب‌ نشینی کردند.

وی یادآور شد: ملت ایران هیچ گاه به دنبال جنگ نبوده و نیست، اما مستکبران همیشه در حال تلاش هستند تا بین مسلمانان خصوصا در جنوب غرب آسیا جنگ رخ دهد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفان با تاکید بر این که ملت ایران در برابر اقدامات کینه توزانه آمریکا به خوبی ایستاده است، تصریح کرد: اگر الگوی ایران اسلامی برای ملت‌های مسلمان به خوبی تبیین شود، دیگر جایی برای جولان سلطه گرانه اروپا و آمریکا باقی نخواهد ماند.

وی در پایان شهید همدانی را الگویی مناسب برای جوانان عنوان کرد و گفت: شهید همدانی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی، نبرد با نیروهای تجزیه‌ طلب، دفاع مقدس، تشکیل سپاه انصارالحسین(ع) همدان و حتی در جبهه مقاومت و در هر صحنه ای که نیاز به حضور بوده است دارای نقش موثری بوده و لذا باید ویژگی های این شهید عزیز برای جوانان به خوبی تبیین شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha