جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حوزه علمیه

حوزه/ حجت الاسلام ماشین چیان بر ضرورت تعامل بیشتر طلاب جوان با مردم تأکید کرد و گفت: هر چه سطح تعامل خود را با مردم بیشتر تقویت کنیم به طور حتم در تقویت ارزش های دینی و اخلاقی جامعه اثرگذارتر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام ماشین چیان، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری، امروز در جمع طلاب و اساتید این مدرسه، طلاب را سرباز حضرت ولیعصر(عج) دانست و با بیان این که سربازی آن حضرت الزاماتی دارد، گفت: خوب درس خواندن و مجهز شدن به سلاح ایمان و تقوا مهم ترین شرط سربازی آن حضرت است.

وی با بیان این که باید رضایت امام زمان(عج) را با خوب درس خواندن و کسب اخلاق و معنویت جلب کنیم، افزود: موفقیت در این عرصه مهم نیازمند تلاش و ممارست شبانه روزی طلاب است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز به برکت انقلاب اسلامی همه امکانات برای تحصیل طلاب در سطوح مختلف حوزه فراهم شده است، بیان داشت: طلاب باید فرصت های به وجود آمده را غنیمت شمرده و در جهت رشد علمی و اخلاقی خود بهره گیرند.

حجت الاسلام ماشین چیان با بیان این که اگر طلاب می خواهند در زندگی طلبگی همواره موفق باشند باید لحظه ها را غنیمت شمرده و در جهت علم آموزی بهره گیرند، خاطرنشان کرد: نباید لحظه ای از عمر یک طلبه به بطالت بگذرد چون در آن صورت به موفقیتی دست پیدا نخواهد کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری با اشاره به این که یکی از مهم ترین وظایف طلاب جوان، حفظ شأن و جایگاه لباس روحانیت است، بیان داشت: طلبه ای که لباس روحانیت را بر تن می کند باید همواره مراقب اعمال، رفتار و اخلاق خود باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز جامعه با دقت رفتار و اخلاق ما را دنبال می کنند، ادامه داد: نباید به گونه ای رفتار کنیم که خدای ناکرده موجب رانده شدن مردم از دین و معنویت شویم.

حجت الاسلام ماشین چیان با تأکید براین که یک طلبه باید در همه امور الگوی برتر جامعه باشد، خاطرنشان کرد: اگر امروز بزرگان دینی و علمای حوزه این گونه مورد توجه و وثوق مردم هستند به دلیل اخلاق و رفتار صحیح آنها در طول زندگی است.

مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) ساری در ادامه همچنین بر ضرورت تعامل بیشتر طلاب جوان با مردم تأکید کرد و گفت: هر چه سطح تعامل خود را با مردم بیشتر تقویت کنیم به طور حتم در تقویت ارزش های دینی و اخلاقی جامعه اثرگذارتر خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha