سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ قاسم سلیمانی دشتکی تراکم جمعیت را عامل عدم خدمات رسانی مطلوب دانست و گفت: جمعیت بسیار فشرده و متراکم است و شاید دسترسی خدمات برای برخی مشکل باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام، در ارتباط تلفنی با رادیو اربعین، با اشاره به مرز مهران گفت: روز گذشته جمعیت بسیار بی سابقه ای داشتیم و به طور کلی در حدود ۳۲۶ هزار نفر تردد داشتیم که نزدیک به ۷۶ هزار نفر ورودی و ۲۴۹ هزار نفر هم خروجی داشتیم.

وی افزود: امروز طبق آماری که به من داده شده تا ساعت ۱۴ حدود ۱۷۰ هزار خروجی داشتیم و بیش از ۳۰ هزار نفر ورودی داشتیم.

استاندار ایلام در عین حال گفت: آرام آرام شرایط تغییر می کند و از خروجی ها کم می شود و به تعداد ورودی اضافه می شود.

وی تراکم جمعیت را عامل عدم خدمات رسانی مطلوب دانست و گفت: ما تا ۱۵ کیلومتری عمق خاک عراق خدمات رسانی به خصوص آبرسانی با تانکرهای سیار را داریم اما تردد حمل و نقل بسیار سخت است چون جمعیت جاده ها را پوشش داده است.

سلیمانی دشتکی افزود: این سوی مرز نیز ابتدا مشکل آب داشتند و الان تمام نهادها و وزارت نیرو کمک کردند و آبرسانی انجام شده است. جمعیت بسیار فشرده و متراکم است و شاید دسترسی به خدمات برای برخی مشکل باشد.

وی عنوان کرد: سرویس های بهداشتی که نیمه کاره بودند بازگشایی و اضافه شدند و در بعضی از پایانه ها و پارکینگ ها قطعی آب داشتیم که آن ها نیز برطرف شد.

استاندار ایلام بیشترین دغدغه برای زمان بازگشت زوار را در بخش حمل و نقل مطرح کرد و گفت: تقریبا ۶۰ درصد زوار با خودروهای شخصی آمدند که نکته مثبتی است ولی نزدیک به ۴۰ درصد باید با اتوبوس به شهرهای خودشان جابه جا شوند. بنابراین باید برای بازگشت زوار، اتوبوس های زیادی در مرز مستقر باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha