پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار با فرماندار قزوین

حوزه/ مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین استان قزوین با اشاره به برپایی موکب سیدالشهدا(ع) حوزه استان در عمود ۹۴۰ مسیر پیاده روی نجف به کربلای معلی، گفت: در هر شبانه روز حدود ۵ هزار پرس غذا در وعده های صبحانه، نهار و شام و میان وعده توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام عباس افشار، ظهر امروز در دیدار با فرماندار قزوین گفت: برگزاری مراسم اربعین حسینی همتی همگانی است که باید با برنامه ریزی صحیح در جهت هر چه باشکو هتر برگزارشدن آن همراه باشد.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین خاطرنشان کرد: مراسم پیاده روی اربعین سمبل وحدت و ولایتمداری مسلمانان، به ویژه شیعیان جهان است که اثرات فرهنگی بسیاری را به همراه دارد.

وی به بر پایی موکب های حوزه علمیه قزوین در نجف اشرف و کربلای معلی تصریح کرد: موکب سیدالشهدا حوزه علمیه قزوین در عمود ۹۴۰ مسیر پیاده روی نجف به کربلای معلی بوده که همه روزه در سه وعده اطعام به زائران پیاده اربعین حسینی را انجام می دهد.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: خدمات فرهنگی در موکب برگزار می شود که برپایی هیئت های عزاداری، تبیین واقعه عاشورا توسط دوربین های مجازی توسط مبلغین حوزه علمیه قزوین، پاسخ به سوالات و شبهات زائرین، برپایی نماز جماعت و حلقه های صالحین است که اجرا می شود.

وی ادامه داد: در هر شبانه روز حدود ۵ هزار پرس غذا در وعده های صبحانه، نهار و شام و میان وعده توزیع می شود.

مسئول کارگروه یاوران معنوی اربعین حسینی استان قزوین اظهار کرد: همچنین در این دو موکب حوزه علمیه قزوین خدمات پزشکی نیز به زائران پیاده اربعین حسینی ارائه می شود.

سپس فرماندار قزوین، ضمن قدردانی از تلاشهای ارزشمند همه دست اندرکاران و خادمین موکب های پیاده روی اربعین حسینی بیان کرد: مسلمانان و دوستداران خاندان عصمت و طهارت با اجتماع میلیونی خود در مراسم اربعین بار دیگر قدرت و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان کشیده و ثابت میکنند که با وحدت و همدلی می توان به قدرتی عظیم دست یافت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha