جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 867271
۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
آیت الله دستغیب

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در تمام شئون متصدیان نظام جمهوری اسلامی نصب و عزل داریم در مورد ائمه جماعات نیز باید یک مرجع مشخص و دقیق وجود داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت الله سید علی اصغر دستغیب امروز در نخستین جلسه شورای سیاست گذاری امور مساجد استان فارس که در مصلی نماز جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه دو جهت لازم است در مساجد استان فارس و شهر شیراز دیده شود، اظهار داشت: اول در مورد فرهنگ و این که اساس کار بر پایه مساجد است و دوم مسائل مالی و مادی که نوعاً مشکل است، لذا لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی شود و این کار سامان یابد.

وی در ادامه اضافه کرد: در تمام شئون متصدیان نظام جمهوری اسلامی نصب و عزل داریم، در مورد ائمه جماعات نیز باید یک مرجع مشخص و دقیق وجود داشته شد که دارای ابزار قدرت نیز باشد.

لزوم رسیدگی به وضع مساجد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محی الدین طاهری دبیر جامعه روحانیت نیز در این جلسه تصریح کرد: در مورد امور مساجد باید جانب احتیاط و منطق را حتما لحاظ کرد، باید همواره افراد وزین و معقول برای امامت جماعت مساجد انتخاب شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید به مساجدی که فاقد امام جماعت است حتما رسیدگی شود، همچنین مساجدی که دارای امام جماعت هستند باید نظارت شوند تا بتوانتد نقش محوری خود را بازیابند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha