پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حسناتي

حوزه/ حجت الاسلام حسناتی گفت: بازار اربعین، بازار ایثار، فداکاری و احسان به دیگران است و کسی دنبال برداشتن از جیب دیگران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی سه شنبه ۱۶ مهر ماه، بعد از نماز عشا در جمع طلاب زائر اربعین مدرسه علمیه جامعه الامام المنتظر (عج) نجف‌آباد بیان کرد: یکی از فرق های اربعین با عاشورا این است که در اربعین 40 روز تمرین می‌کنیم که راه شهدا را ادامه دهیم. اگر شهید نشدیم برای پیاده شدن راه شهید باید صبوری کنیم و این راه را تبیین کنیم.

امام جمعه نجف‌آباد خاطرنشان کرد: اسلام از ما دو چیز خواسته عده ای شهید شوند و فانی فی الله گردند و عده ای باید حرکت کنند و پیام این شهدا را در جهان مطرح کنند. 

حجت الاسلام حسناتی با بیان مسائل روز دنیای اسلام، گفت: یکی از مسائل دنیای اسلام این است که جبهه کفر در تمام جبهه ها شکست خورده و امروز به دنبال این است که چهره دین ما را بد جلوه دهد و با اختلاف بین شیعه و سنی و بد جلوه دادن اسلام برای مردم جهان، این اهداف را پیگیری می‌کند. استکبار به دنبال استعمار مردم جهان و مسلمانان است.

امام جمعه نجف‌آباد در ادامه با اشاره به جایگاه اربعین افزود: یک بخشی از جایگاه اربعین زیارت است که امام حسن عسکری(ع) به حفظ زیارت اربعین تاکید کرده اند و از آن به عنوان نشانه شیعه بودن نام برده اند. بخش مهمتر از زیارت این است که اسلام واقعی در این مراسم به اجرا گذاشته شود.

وی در خصوص مشاهده چهره واقعی اسلام در حرکت اربعین، بیان کرد: غیر مسلمانی که صحنه های مختلف و از خود گذشتگی را در اربعین می‌بیند، چهره واقعی اسلام را می‌بیند که البته استکبار این صحنه ها را پوشش رسانه ای نمی‌دهد و اطلاع رسانی نمی‌کند.

امام جمعه نجف‌آباد افزود: اگر رأفت، رحمت و صداقت را در این پیاده روی تمرین کردیم، زیارت واقعی انجام داده ایم. در پیاده روی اربعین همه به دنبال احسان به یکدیگر هستند،  بازار اربعین، بازار ایثار و فداکاری است و کسی دنبال برداشتن از جیب دیگران نیست.

انتهای پیام / 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha