پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام شعبان زاده

حوزه/ حجت الاسلام شعبان زاده در جمع طلاب مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص) بم گفت: امروز اجر خدمت به زائرین امام حسین کمتر از زیارت حضرت در کربلا نیست. البته زیارت امام حسین و خدمت به زائرین ایشان، نمی‌تواند دلیل و بهانه‌ای برای کوتاهی در تحصیل باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، حجت الاسلام شعبان زاده استاد اعزامی از قم، شب گذشته در جمع طلاب مدرسه علمیه سفیران هدایت خاتم الانبیاء(ص) بم با اشاره به برکات حضور در راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: از این ایام غافل نشوید و از فضایل و برکات آن نهایت بهره را ببرید

وی تحصیل و تهذیب را دو بال رشد و تعالی طلاب دانست و ادامه داد: طلاب در مسئله تحصیل علوم دینی نباید کوتاهی و قصور داشته باشند و در کنار این مقوله، مسئله تهذیب نفس نیز به همان میزان بر آنها لازم و بایسته است و یکی از بهترین راه‌های رسیدن به این مقصود، گام نهادن در راه امام حسین علیه السلام است.

استاد حوزه اظهار کرد: امام حسن عسکری علیه السلام در روایتی ویژگی های فرد مؤمن را در پنج چیز می‌دانند، اقامه نمازهای واجب و مستحب یومیه، انگشتر عقیق در دست راست، سجده و پیشانی بر خاک نهادن، قرائت بلند بسم الله الرحمن الرحیم در نماز، و زیارت اربعین [کتاب المزار- مناسک المزار(للمفید) / ص : 53]؛ که این خود مبین جایگاه والای زیارت امام حسین(ع) به ویژه در اربعین است.

وی افزود: طبق آمار موثق، اربعین امسال نسبت به سال گذشته بسیار پرشورتر است که این هم مؤید نزدیکی هر چه بیشتر قلوب مردم دنیا به اباعبدالله الحسین علیه السلام است و هم بیانگر نیاز بیش از پیش به خدمت‌رسانی به زائران حضرت.

حجت الاسلام شعبان زاده با توصیه ای به طلاب ادامه داد: امروز اجر خدمت به زائرین امام حسین کمتر از زیارت حضرت در کربلا نیست. البته زیارت امام حسین و خدمت به زائرین ایشان، نمی‌تواند دلیل و بهانه‌ای برای کوتاهی در تحصیل باشد. طلبه باید پیش از هر چیز به کسب علم توجه ویژه داشته باشد و بداند امروز نیاز به اشخاصی عالم، از هر نیاز دیگری ملموس تر است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha