پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دعوت مسجد بمبئی از غیرمسلمانان برای مبارزه با سوءبرداشت ها

حوزه/ ابتکار دینی با عنوان «جماعت اسلامی هند» با برگزاری نشست هایی در مساجد هندوستان قصد دارد با کلیشه های ضداسلامی و سوءبرداشت ها مبارزه کند. این نهاد این هفته میزبان غیرمسلمانان هندو در مسجد بمبئی بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از timesofindia، مسجد بمبئی هندوستان از غیرمسلمانان دعوت کرده برای از بین بردن سوءبرداشت های کلیشه ای درباره اسلام در نشستی شرکت کنند.

ابتکار مذهبی «جماعت اسلامی هند»، مساجد این کشور را به غیرمسلمانان معرفی می کند. این سازمان یکشنبه گذشته رویدادی با همکاری سازمان دانشجویان اسلامی و انجمن رفاه ملی در مسجد جاده میرا برگزار کرد.

اقبال مهدیک از اعضای هیات امنای انجمن می گوید: ما مدت ها بود می خواستیم چنین کاری انجام دهیم. و سپس داوطلبان انجمن اسلامی به دعوت میهمانان و راه اندازی مراسم کمک کردند.

ترس از ناشناخته ها

دکتر پرویز مندیوالا از داوطلبان رویداد که اخیرا در حضور هندوها به مسجد سنا نقش داشته معتقد است که ترس از ناشناخته ها باعث شد سوءبرداشت ها در اسلام به وجود آید.

دکتر مندیوالا می گوید: زندگی یک مسلمان از تولد تا مرگ حول محور مسجد می چرخد. از لحظه ای که امام جماعت در گوش یک نوزاد تازه متولد شده اذان می گوید تا نماز جنازه ای که برای همان شخص خوانده می شود.

گفتنی است در این مراسم شرکت کنندگان فرصتی به دست آوردند تا وضو گرفتن، نماز خواندن و دیگر آداب و سنن مسلمانان را از نزدیک تماشا کنند.

جیوایرا پاتیل می گوید: همیشه تصور می کردم غیرمسلمانان اجازه ندارند پا در مسجد بگذارند تا اینکه خودم وارد یک مسجد شدم. من یکی از ده ها هندو بودم که دو ساعت را در مسجد با دوستانم گذراندیم.

مسجد فقیر و ثروتمند نمی شناسد

وی افزود: حس فوق العاده ای بود. امروز دریافتم که همه می توانند به اینجا بیایند. هیچ حسی بالاتر از این نیست که اگر یک فقیر زودتر بیاید در مسجد می تواند در صف اول نماز جماعت بنشیند درحالی که ثروتمندترین آدم دنیا اگر دیر بیاید باید در عقب باشد. این حس بسیار خوبی در من بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha