جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 867336
۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۴
موکب

حوزه/ رئیس اوقاف ناحیه دو شهرستان قم گفت: دو موکب در آستان مقدس امامزادگان جمال‌الدین(ع) و جعفر(ع) روستای زواریان برای اسکان و پذیرایی از زائران اربعین حسینی تدارک دیده شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام رحمت جمشیدپور با اشاره به برپایی موکب اربعین در جوار آستان مقدس امامزاده جمال‌الدین(ع) اظهار کرد: این حرم مطهر در مسیر حرکت بسیاری از مسافرانی قرار دارد که به استان قم وارد می‌شوند به همین دلیل موکبی برای پذیرایی از زائران طی ایام اربعین در کنار آن برپا شده است.

وی افزود: این موکب دارای بخش‌های مختلفی است که از آن جمله می‌توان به ایستگاه صلواتی، پذیرایی از زائران، واکس کفش صلواتی، ویزیت پزشک عمومی به صورت رایگان و پاسخگویی به مسائل شرعی اشاره کرد.

رئیس اوقاف و امور خیریه ناحیه دو شهرستان قم با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اسکان و پذیرایی شایسته از زائران اربعین در این موکب فراهم شده است گفت: تفاهم‌نامه‌ای هم با ستاد قرارگاه اربعین به منظور حضور بسیجیان و تشکل‌های مذهبی در این بقعه برای خدمت‌رسانی به زائران به امضا رسیده است.

وی ادامه داد: آمادگی اسکان روزانه ۸۰۰ نفر زائر به صورت همزمان در سوئیت‌ها و زائرسراهای آستان مقدس امامزاده شاه جمال(ع) فراهم است.

حجت‌الاسلام  جمشیدپور خاطرنشان کرد: فعالیت این موکب از شنبه هفته جاری شروع شده و تا ۳۵ روز یعنی بازگشت زائران از زیارت اربعین ادامه خواهد داشت.

رئیس اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه موکب آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) روستای زواریان هم برپا شده است گفت: در این موکب هم خدماتی مانند موکب امامزاده جمال‌الدین(ع) ارائه می‌شود ضمن اینکه امکان اسکان زائران به صورت روزانه برای ۶۵۰ نفر فراهم است.

313/32

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha