جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد علی خامه یار - ستاد اقامه نماز

حوزه/ همه کارهای ستاد اقامه نماز برای ساخت مساجد در قم قانونی است، اما با این حال شهرداری برای ساخت مسجد مشکلاتی ایجاد کرده و روند ساخت را زمان بر می کند.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری حوزه،  محمد خامه یار پیش از ظهر امروزدر نشست خبری که با موضوع تشریح برنامه و فعالیت های ستاد اقامه نماز در راهپیمایی اربعین در این ستاد در قم برگزار شد، گفت: با سلسله جلساتی که برگزار شد، نهایتا قرار شد مدیران 9 استان و از جمله ارتش  جمهوری اسلامی، برای  برگزاری اقامه نماز در مسیرهای منتهی به کربلا وارد میدان شوند و به این ستاد در برگزار نماز کمک کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: بزرگترین نماز جماعت شیعی در مسیر نجف تا کربلا برگزار می شود. قرار است در 85 کیلومتر از مسیر نجف تا کربلا باحضور روحانیون اقامه نماز جماعت در موکب ها برگزار شود.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه ها اعزام مبلغ برای بیان مسائل شرعی، پاسخ گویی به شبهات و برگزاری اقامه نماز در موکب ها در عراق و برگزاری اقامه نماز در مسیرهای ورودی به شهرها می باشد.

خامه یار گفت: هدف، تقویت برگزاری اقامه نماز در نمازخانه های بین راهی در مسیر قم تا مهران است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: همه تلاش این بود نمازخانه های بین راهی از مسیر قم تا مهران و سایر شهرها از جهات مختلف حمایت و نظارت شوند.

وی با انتقاد از بعضی دستگاه های قم مانند شهرداری در عدم همکاری برای ساخت مسجد بیان کرد: باید شهرداری در روند ساخت مساجد در قم کمک  کند، نه این که برای ساخت مساجد مشکلاتی ایجاد کند و پروسه را طولانی کند. این سنگ اندازی ها، خسته کننده شده است.

خامه یار گفت: همه کارهای ستاد اقامه نماز برای ساخت مساجد در قم قانونی است، اما با این حال شهرداری برای ساخت مسجد مشکلاتی ایجاد می کند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم افزود: مسجد مرکز فرهنگی است، هر جا خانه ای ساخته می شود، مسجد هم باید ساخته شود، مسجد باعث رشد فرهنگ می شود، اما نمی دانیم، چرا مخالفت می شود.

وی بیان کرد: گله برای این نیست که شهرداری هیچ همکاری نمی کند، اما این همکاری کم است!. سهم شهرداری تنها، میدان نماز نیست. مسئولین قم باید با فعالیت هایشان در برگزاری نماز کاری کنند که قم الگو برای سایر شهرها باشد.

خامه یار گفت: خیرین برای ساخت مساجد کمک زیادی می کنند، ولی پروسه برای گرفتن مجوز برای ساخت مسجد زمان بر است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان قم در ادامه با اشاره به برگزاری دوره آموزشی یاوران نماز در قم افزود: این همایش 16 آبان در قم در مجتمع یاوران مهدی(ع) برگزار می شود. در این دوره 850 یاور نماز حضور خواهند یافت.

وی با بیان این که تقویت نماز در مدارس می تواند بسیاری از مشکلات تربیتی را رفع کند، بیان کرد: این ستاد نمی پذیرد که اگر مدرسه ای کلاس درس کم داشته باشد، نماز خانه را تبدیل به کلاس کنند. اگر این کار را کردند باید برگردانند. اگر این روند ادامه داشته باشد، این ستاد از آموزش و پرورش گله خواهد کرد.

خامه یار گفت: اگر خیری در مدرسه ای نماز خانه ای ساخته است به دلیل اهمیت به نماز است نه این که کلاس کم دارند، نماز خانه را تبدیل به نماز خانه کنند.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha