جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس، حوزه های علمیه را بزرگترین سنگر برای دفاع از مرز های اعتقادی دانست و گفت: امروز دیگر فقط ناصبی ها علیه اسلام کار نمی کنند، بلکه دشمنان دیگری نیز وجود دارد که کمر به نابودی اسلام بسته اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام محمد استوار میمندی، پیش از ظهر امروز در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه که در سالن شهید آیت الله دستغیب حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اهمیت جایگاه حوزه و روحانیت در پاسداری از مبانی اعتقادی شیعیان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اگر این جایگاه برای طلاب تبیین شود تاثیر مثبتی در بالا رفتن انگیزه آنها خواهد داشت، از این رو این جایگاه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با توجه به حدیث «علماء شیعتنا مرابطون»، حوزه های علمیه را بزرگترین سنگر برای دفاع از مرز های اعتقادی دانست و تصریح کرد: امروز دیگر فقط ناصبی ها علیه اسلام کار نمی کنند، بلکه دشمنان دیگری نیز وجود دارد که(ع) در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه به ضرورت همکاری بیشتر مدیران مدارس با معاونت های مرکز مدیریت جهت رفع مشکلات طلاب و ارتقای حوزه های استان اشاره کرد و بیان داشت: اگر ارتباط مدارس علمیه با معاونت های مرکز بیشتر باشد شاهد رشد بیشتر همکاری ها خواهیم بود، همکاری بیشتر با مرکز مدیریت موجب سهولت در کارهای طلاب نیز خواهد شد.

حجت الاسلام استوارمیمندی با تاکید بر لزوم اهتمام مدیران مدارس به قوانین مصوب شورای عالی حوزه های علمیه و عمل به آئین نامه ها، اضافه کرد: در قانونگذاری و تصویب آئین نامه ها باید به اقتضائات استان ها و نیازهای متفاوت مناطق مختلف نیز توجه داشت، از این رو از برخی تبصره ها در آیین نامه ها نیز گریزی نیست.

وی در ادامه عنوان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از مدارس علمیه اموال و موقوفات دارند که متاسفانه امروز در اختیار حوزه ها نیست، از مدیران مدارس علمیه استان خواست تا موقوفات حوزه را شناسایی کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha