جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کنترل خشم

حوزه/ مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان در راستای خدمت رسانی به طلاب، دوره نخست کارگاه مهارت های کنترل خشم و مزاج شناسی را با حضور خانم دکتر ایرجی به مدت ۶ جلسه برگزار می کند.

سید حامد عاملی، مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد، با بیان این که همه در طول زندگی خود با موقعیت‌های خشم برانگیزی روبه‌رو شده‌اند، گفت: به واقع خشم پاسخ طبیعی نسبت به تهدیدات است که انرژی لازم را در افراد ایجاد می‌کند تا بتوانند در صورتی که حق آن‌ها ضایع شود به دفاع برخیزند و در همین راستا، تأیید این ادعا نیز شامل تغییرات جسمانی از قبیل افزایش ضربان قلب، افزایش فشارخون، جریان بیشتر خون به عضلات و... در مواقع خشمگین شدن افراد است.

وی با بیان این که اصولاً اکثر افراد به دلیل ناآگاهی و نداشتن آموزش و مهارت‌های لازم در موقعیت‌های خشم برانگیز، به دو صورت خشمگین نشدن (فرو خوردن خشم) و یا خشمگین شدن عکس‌العمل خود را نشان می‌دهند، عنوان کرد: کمتر کسی ویژگی‌های افراد ماهر را در این موقعیت‌ها از خود نشان می‌دهد و به هر ترتیب، هر دو روش مواجهه با موقعیت‌های خشم برانگیز بهداشت و سلامت روانی افراد را به هم می‌زند.

عاملی با بیان این که فرو خوردن خشم در درازمدت منجر به افسردگی و تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شود و فرد را در معرض بیماری‌های عفونی و جسمانی قرار می‌دهد، خاطر نشان کرد: همچنین خشمگین شدن دائمی افزایش فشار خون و بیماری‌های قلبی عروقی را به دنبال دارد.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان با بیان این که شایسته است تا افراد آموزش‌های لازم را برای مواجهه با موقعیت‌های خشم برانگیز یاد بگیرند و عملاً در زندگی به کار ببرند، عنوان کرد: همچنین در نظر داشته باشند که صرف آموزش دیدن و آگاهی یافتن، قادر به کنترل خشم خود نخواهند شد؛ مگر اینکه آموزش‌های خود را با تکرار و تمرین در موقعیت‌های واقعی و غیرواقعی به مهارت تبدیل کنند.

عاملی با بیان این که در این دوره مهارت کنترل خشم برپایه مزاج شناسی افراد مطرح خواهد شد که فرد در این کارگاه می آموزد هر طبع و مزاجی دارای شخصیت های منحصر به فرد خود هستند، خاطرنشان کرد: به واقع اگر شخصیت افراد بر اساس مزاج ها تنظیم شده و زندگی نیز با فهم مزاج ها همراه باشد، این امر قطعا نتایج مطلوبی را در کنترل هیجانات خشم افراد به همراه دارد.

وی ادامه داد: به همین منظور مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان در راستای خدمت رسانی به طلاب و خانواده آنان، در کنار مشاوره های فردی، کارگاه های آموزشی مهارتی کنترل خشم و مزاج شناسی را با حضور خانم دکتر ایرجی برگزار می کند.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان افزود: دوره‌ی کاربردی مهارت های کنترل خشم و مزاج شناسی در ۶ جلسه به صورت فشرده، صبح و عصر چند روز هفته برگزار می شود که مخاطبان می توانند باتوجه به زمانبندی برنامه های خود، در یکی از دوره ها شرکت کنند.

شایان ذکر است؛ ثبت نام در این دوره تا شنبه ۲۷ مهرماه مصادف با اربعین حسینی ادامه دارد و شروع دوره نیز حدود ۱۴ آبان ماه خواهد بود؛ به همین منظور علاقمندان جهت شرکت در دوره می توانند با شماره تلفن ۳۲۰۰۸۸۱۴ - ۰۵۱ جهت ثبت نام تماس حاصل نموده و یا به صورت حضوری به محل مرکز مشاوره حوزه به آدرس چهارراه راه آهن، نبش عبادی ۵۵ مراجعه نمایند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha