پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با تاکید بر ضرورت پرهیز از هرگونه مسئله ای که موجب بروز اختلاف در راهپیمائی اربعین می شود، تصریح کرد: باید قدم به قدم برای ایجاد وحدت بین همه مسلمانان و محبان اهل بیت علیهم السلام تلاش کنیم و مبلغان حوزه علمیه می توانند با برنامه های خوب فرهنگی و دینی معارف اهل بیت(ع) را به همگان تبیین کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی رحیمی صادق، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با بیان این که یکی از نشانه های شیعه قرائت زیارت اربعین است، گفت: علاوه بر مفاهیم و مضامینی که در این زیارت وجود دارد، یکی از دلایل مهم بودن این زیارت خود ظرف اربعین است، این که اربعین فصل به کمال رسیدن هر چیزی است. کأنّه بعد از یک چلّه عزاداری و بیان معارف حسینی، این درس آموزی از نهضت عاشورا به مرحله بلوغ می رسد.

وی با بیان این که اربعین نقش ویژه ای در به ثمر رساندن اهداف نهضت عاشورا داشته است، افزود: اربعین موجب وحدت عاشقان و محبان اهل بیت(علیهم السلام) زیر یک خیمه شده است و شعار «حب الحسین یجمعنا» را تحقق بخشیده است.

مدیر حوزه علمیه تهران با بیان این که ظرفیت اربعین یک فرصت مهم برای جامعه اسلامی است، بیان داشت: حضور مردم در راهپیمائی اربعین رشد بسیار شگفت انگیزی داشته است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم و به نظر من اربعین ظرفیت زمینه سازی کامل برای ظهور امام زمان عج را دارد.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی صادق با اشاره به ناآرامی های اخیر در عراق، گفت: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و آل سعود با هم ائتلاف کرده اند تا عراق را درگیر یک فتنه مذهبی، فرقه ای و ملی کنند تا جلوی گسترش سیل خروشان راهپیمائی اربعین را بگیرند یا از پیشرفت آن بکاهند که البته قطعاً به نتیجه نخواهند رسید زیرا خاصیت جوشش خون امام حسین علیه السلام که خون خدا است همین است و هیچ کس نمی تواند با آن مقابله کند.

وی با تاکید بر حضور پررنگ ملت ایران در راهپیمائی اربعین، و ضرورت پرهیز از هرگونه مسئله ای که موجب بروز اختلاف می شود، تصریح کرد: باید قدم به قدم برای ایجاد وحدت بین همه مسلمانان و محبان اهل بیت علیهم السلام تلاش کنیم و مبلغان حوزه علمیه می توانند با برنامه های خوب فرهنگی و دینی معارف اهل بیت(ع) را به همگان تبیین کنند.

مدیر حوزه علمیه تهران با اشاره به نقش مبلغان و طلاب در ایجاد آرامش و وحدت در راهپیمائی اربعین، گفت: تعداد طلاب و مبلغانی که سال گذشته در راهپیمائی اربعین حضور داشتند بیش از چهار هزار نفر بودند و بعد از قم در رتبه دوم قرار داشت.

وی افزود: امسال نیز با هماهنگی مدارس علمیه، طلاب تهرانی و دیگر مبلغان زباندان به صورت جمعی و با برنامه ریزی فرهنگی و تبلیغی در این مراسم حضور می یابند. ۳۱۳/۴۲

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha